aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Thursday, July 24, 2008

bleh naik lori ke?

ha...ini la dia tnmn2, bunga2an di laman umh sewa aku yg sekangkang kera tu! orkid2 ni dh 3 tahun aku bela. Dh 7 8 9 kali gak berbunga...ms beli sume ank2 pokok kecit coet je. Berkat hasil pejgaan en apai, maka keluarla bunganya. Nk tgu bunga kluar bapak la lama, mkn setahun lebih jugak ler...Actually kerja2 tnm mnnm, ekjas m'ekjas ni, aku tak baper nk pandai. Aku ni jenis kasor ckit...hikss....tp suka tgk orkid ni! Alahai, tang ms nk pndah ni byk plak ko kuar bunga..aku tak kira, ini semua harus di angkut masuk lori nti...!! Bleh kan? sayang siot nk tggl cam tu je...

putih campur purple ckit tengah...skali berbunga, tahan la 3 bulan..

yg kaler putih & kuning kt tgh ni plg rajin berbunga...tp tak baper nk thn lama..dlm 1-2 bln camtu jer....kan papa?

the purple one...

ini plak mcm2 pokok..ader yg kitorg songlap dr kampung..hiksss

pokok keladi putih yg renek ni, sponsor by mak aku! cantik tau pokok ni! dh rimbun gitu....ingt bila pndah johor nti nk buat koleksi pokok2 keladi la plak....actually byk jenis kan pokok keladi ni...yg daun merah la, kuning la..maner nk cari yer?

yg sebenor2nya...aku tak baper pandai tnm pokok, tp aku suka sgt bila pokok yg aku nk tu, dh sedia tertanam dgn bantuan en apai....hehheeehehehe. iyolah, kata ko keje ngan pertbhan peladang kan...? tunjuk la skill tu kan...mcm2 biasa2 tu la..

3 comments:

nasazfrog... said...

aduhai rajinnyer jaga bunga orkid,, kite minat gak tapi agak malas sikit lah,,, ermmm ok la ader gak tanah sikit2 leh berkebun..

pak ngah rep said...

x nak ke.. bg aku la.. letak kat uma aku kat shah alam..

viruspadu said...

suh dia tanam pokok kat umah aku lak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...