aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, January 25, 2011

tinggi mane pun gaji isteri.......

jangan terlalu angkuh dgn suami...(cewah...title terus bersambung ngan n3 tewww...)

ni tak lain tak bukan,pengaruh ngan slot 'semanis kurma' kt tibi 9 pagi td...sgt menyentuh rasa wlu tak de kaitan dgn aku..

mana tak tersentuh? seorg lelaki yg bukan nama sebenarnya 'sudin' tlh menelefon dn meluahkan rasa terkilan dgn sikap isteri yg tdk tahu hormat pdnya..kesian...begitu jg dgn ank2nya. Peranan sbgi ketua keluarga di pndg enteng hanya kerana dia bergaji rendah drpd isteri...23 tahun memendam rasa....sering di pdg rendah, di tinggi2kan suara dan pandangannya tdk di terima pakai..juga hanya kerana gaji nya sikit. Kononnya, isteri lebih byk menguruskan hal kewangan..
apa nk buat, itu kemampuan si suami...itu juga kelayakannya!...

sebgi igtn bersama, jgnlah sesekali kita m'aibkan suami di depan sesiapapun, jgnla sesekali mbuatkan suami terkilan dan berkecil hati dgn kita...kerana "janji" sudah termaktub : tidak akan layak bau syurga utk isteri yang derhaka & meninggikan suara kpda suami...redhalah & terima la psgn seadanya.

****owh...plan ini mlm,mahu blogwalking****

6 comments:

YanDarwisy said...

betol... yang penting saling memahami & tolak ansur. Sama2 nak hidup senang..sama2 usaha:)

SUZIE APAI said...

yan~hi! lame menyepi dr dunia blog..bizi bebenor ko yer...pepehal, welcome back

kak Erna said...

salam suzie..alhamdulillah..suzie tahu tentang itu semua..insyallah..akan berkekalan rumah tangga

selagi tau menghormati suami..

SUZIE APAI said...

k erna~insya Allah....semua impikan rumahtangga bahagia selamanya kak..

MataHati @ MH said...

err...kalau awek bergaji tinggi mesti hormat pada boyfren.
jgn merendah2 kan martabat boyfren yg sekadar bergaji cukup makan.
nanti boyfren cari yg lain.. ;)

SUZIE APAI said...

mh~hahhaaa....btul tu.....yg ptg, buat perjanjian awal2 jgn ungkit kendian hari...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...