aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Saturday, January 22, 2011

biarkan ia merasa hidup

dh lama tak buat n3 laman hijau..

skrg ni kt mane2 aku pegi beli bawang, mesti kurang elok. Ssh btul nk jumpa yg btul2 bagus kualitinya..agaknya sbb musim hujan baru2 ni mbuatkannya kurang baik..

pagi td plak, tgh gigih mengemop lntai dapur, aku tnmpk sebiji bawang besar bwk rak..tah jaman bila dia tergolek di situ aku pun tak tau(biasanya ni hasil keje hazreen sbb hanya dia yg suka golek2 bwg aku)..bila aku ambik, tgk2 je dh tumbuh daun(daun ke tunas??? aku kurang arif..tp yg bakal jd daun bwg lerr)..Terang biji mata bila tgk lantai dh bersih. Gunakan floor cleaner Daia tuk bau yg wangi.... pomot barang indonesia plak! ya ampun...tp aku mmg suka bau Daia..wangi..

aiseh..ape kaitan Daia yg bawang ni...Okey, ignore je!!

Berbalik pd bawang td..mula2 tu aku nk buang je, tp bila tgk pucuk atasnya tu hijau je..tak smpi hati plak! Dan dan terpikir nk tanam....hiksss..dh tak de keje sgt la ni duk umah! bwg pun leh jadik isu...ahakss. Maka aku yg mmg suka perkataan 'gigih', dgn gigihnya korek2 tanah tuk try tanam...maner la tau kot2 pjg umur pokok bwg ni leh hidup sejahtera..tak yh melabur duit beli daun bawang. Hehehee...

-item (bawang) yg dijumpai di bwh rak...-


-kulit bwg dikupas..ni aku memandai sajork, ikut selera sendri..tak perenah tgk heh camne org tanam bawang nih...belasah sajork-

Dlm hati terdetik, bagila peluang tuk bwg ni nk hidup....dgn harapan lain, en apai mesti kagum ternganga dgn usaha gigih ku ini..........yeszaaaa! Tak sabor nk tgk kesudahannya...kita tgu resultnya 5 ari lagi...


-biarkan ia merasa hidup-

7 comments:

Mata Hati said...

bagus tanam sendiri ni.. boleh save bajet. terpikir gak nak tanam sayuran tepi rumah..

SUZIE APAI said...

mata hati~a ah, best klu tnmn tu hidup sejahtera...setakat ni klu nk mkn pegaga ngan ulam raja tuk dua mulut bley la...hiksss..daun kesum je tak pnh nk menjadi..sempat ambik hasil 2 3 kali, pastu kojollll

mie said...

dulu rajin juga tanam..
tapi tanam tauge..
eheheee

SUZIE APAI said...

mie~berbudi pd tanah..insya Allah tak rugi

sal said...

kreatifnya..klu tngan sejuk tentu hidup subur ya..

LyNn HaMzAh said...

rajin sungguh kakak ku ini...bagus2 kak...bawang tengah mahal skrg nie...

Wati3qv3 said...

daun bawang singgit puan umah saya x de tanah nak tanam hehehe

kita pun pakai daia hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...