aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Monday, October 25, 2010

warung malam

hiks..bila dh sabtu ahad, penyakit malas masak pun datang la. lagik menebal sejak2 jerebu nih.(sikalang sudah okey maa..)..Hari sabtu ahad adalah hari tuk beristerirehat!!! Sila vote aku...saper sokong??? angkat tangan...ahaksss

Cisss...sebenornyer, tak der rehat maner pun, kain baju tetap nk kena lipat, pinggan mangkuk ank2 tetap nk kena basuh,umah tetap nk kena sapu...maner ader rehat ehhh...tak der makna nyer ko nk rehat wlupun cutiiiii. Dah nama isteri+mama...paham2 sajork!

tapi hujung mgu kali ni, malas btul aku nk masak..ntah angin dari belah maner dtg, ckit pun aku tak sentuh beras..apetah lagik ikan dlm peti! biasanyer penyakit ni dlm dua tiga bulan ader la skali. Bleh percaya ker? Sila trust me ok!! ahakss

So, utk mengelakkan aku sekeluarga dr kebulur tak tentu pasal...satu hari ari sabtu tu, kami terjah warung jer! Mmg syok wei makan kt warung...dh lama benor tak merasa menu warung! Haaa...ni tujuan nk pomot la ni. kot2 la dh abis idea nk makan maner. Leh la terjah kt tempat aku rekemen ni...(tuk org2 taman daya Jb je la..tuk org setapak, buat pe nk dtg sini..)

Warung yg kami terjah di malam hari takkala rembulan berseri(ayat aper ni!), mmg best! Sbb ader satay...selain bley order mskn panas,ko bley order air buah dan ko bleh pergi draw duit kt CIMB sbb.....warung ni sblh CIMB Tmn Daya ajer.. satay pak cik tu sgt la sedap!!!....gigih siot aku pomot! Biasanyer klu dh tak der idea nk mkn aper & kt maner, aku akan tuju situ je. Senang, dekat dan mudah...Tak yh nk guna GPS..nama warung tu adalah warung pak Din. Ko kenal Pak Din? Ko kenal???? Aku pun tak baper nk kenal...hehehheeeeee...

rembulan yg sempat aku snap....indah btul kurniaan Tuhan...



mmg warung ni sebelah CIMB....



hazreen yg syok memunggah....


Pastukan, dia punyer nasi goreng, mmg ala2 kampung yg mak kita buat kt umh tuuu....best!!! Tp tak tau la tk kena ngna selera korang sumer..aku okey2 jer...

layan gambo je la...kami pilih meja kt kaki jalan. Nk rasa aura ke'warungan' iteww...



k, mlm ni aku pomot warung siang plak...yg satu ni memang warung tahap mabelessssss...

4 comments:

herriena@inamanja said...

memang betul sedap....kak ina slalu gak lepak kat sana...nasi gorengnya mmg cam mak2 kita masak...guna lesung batu lagi...

Fieza79 said...

sekali sekala warung pon warung la..hehe

siang dh letih buat keje umah..malam tak da salah nyer nyinggah warung...

YanDarwisy said...

mabeless tul sate dia. yan pun suke jenjalan mlm cari makan. mcm nerlah nak kurus...dah kalau lg 1 jam nak tido mencekik roti nan...?!!

SUZIE APAI said...

herriena~owh i c...salam kenal..Nti sy terjah blog kamu! Org taman daya heh???

fieza~best woooooo

yan~ko dh tak yh kurus...dah molek tu..aku ni ha! kul 12 pun bedal nasik. tp kering jugok body

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...