aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Wednesday, October 20, 2010

bebel lagi

Image uploads will be disabled for two hours due to maintenance at 5:00PM PDT Wednesday, Oct. 20th

so, mmg n3 aku ni tak dok gambo la kesahnyer......hiksss..tak per kita beri laluan tuk tujuan tersebut!! sila sila...tanpa gambo pun leh mbebel aper..

opsss...ari ni dh rabu! mgu depan bebudak exam. Mgu depan lagik satu Deepavali.. Mgu depan lagik satu pulak Raya Aidilfitri..Mgu seterusnyer COtiiiiiiiiii sekolah!

Dalam kehuru-haraan mengejar tugas dan mjlnkan tggungjawab sbgai ank,isteri dan mama "yg jelita"(ignore je stetmen berbaur perasan ni), aku sempatkan jugak col bertanya kabar makayah dikampung, aku sempat jugak sediakan aper yg patut tuk en apai dan ank2...dan yg paling penting aku sempat jgk ke sekolah Along tuk bertanya perkembangan nyer. Alhamdulillah, keputusan penilaian akhir tahun dh kuar. Dan yg paling menggembirakan.......... "kak, matematik ni dia buat sendiri..semuanyer btul".. Alhamdulillah.. 'surah ni dia igtker, cikgu? saya rasa sangkut2 ari tu dia baca kt umah..' "eh! depan saya okey la kak dia baca"... Alhamdulillah....

Di peringkat umur 5-6 tahun cukupla penilaian yg menunjukkan kemajuan..bukan nk m'bandingkan ank dia dh pandai itu, ank org tu dh pandai ini...itu silap! Sbbnyer, kemampuan seseorg budak itu adalah berbeza..

Pernah juga aku dan bebrapa ibu berkongsi cerita perihal ank2...mcm2 ragam dan mcm kerisauan yg melanda para ibu. Masing2 takut anknyer tak pandai..padahal bukan ker kelahiran mereka umpama sehelai kain putih bersih??..Terpulang kpda kita ibubapa yg m'corakkannya......

ank2...kdg2 sgt okey, kdg menguji kesabaran...mlm td, tggl kami ber3. En apai plak ke KL atas urusan kerja. Nasib jugak, segalanyer berjln lancar....tak der yg meragam, tak der yg protes..masing2 behave sgt! Terpikir plak situasi2 pelajar di sekolah..mcm2 ragam..kesian melihat ibubapa yg terpaksa dtg sekolah atas salah laku ank2 mereka.

Terfikir juga di minda.....mampukah kita sbgai ibubapa membentuk sahsiah diri ank2 supaya mjadi insan yg taat, patuh, mendengar kata dan bleh menilai mana yg baik maner yg buruk, sedangkan sehari-hari kita dihambat dgn tugas2 & tanggujawab terhadap lain...........................mungkin inilah jawapan kepada ___________________________________________???????!!!!!!!

4 comments:

Wati3qv3 said...

membebel x perlu gambo.. cuba bayangkan kalau membebel kat anak tiap kali bebel kena angkat gambar (okey melawak jek hahaha)

tuelaaa suzie nak membebel main pecut jek nun hari raya aidiladha yer kekeke

Mak Su said...

sy ni anak2 dah besar, lain plaks kerenah memasing.... sampai tak tahu nak ckp apa dah.... kelu

SUZIE APAI said...

wati~ a ah la...silap lerrrr...raya haji dh tukar pd raya aidilfitri plak!!!

mak su~iyo la mak su....ngan ank2 ni kdg2 kelu..terkedu toksah cakap ler... Tu yg tak berani nk beranak lagi...tggjwb kita ni besar nk mdidik!

Fieza79 said...

dh silap tu nk sebot aidiladha kan..??hehe ok2...

bebel tnpa gambo pon dok hado seri nya kan..hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...