aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, October 12, 2010

rambut pacak

haqimi : mama...along nk buat rambut pacak g syokolah (sekolah)..(sambil pegang rambut sendiri)
aku : eh! maner bleh buat rambut mcm tu..! Nanti cikgu along marah..
haqimi : Ehhh...takkkk...sume org buat rambut pacak kt syokolah. Along nak la mamaaa...
aku : Tak boleh!! Kt sekolah tak bleh..kt umh ajer bleh. Kan along kena pakai songkok!
haqimi : along tgk ayah Haqimi bin Aiman tu buat ranbut dia..pacakkkk.
aku : hmm...bukan hensem pun rambut pacak! Mcm landak...dh! tah pyh buat..
haqimi : alaaa....maner syikat?? along buat syiri(sendiri)..
aku : ??????? (nk ajer aku 'dush' skali..)


..aku pun dh bosan melayan kerenahnye hari2 mintak buat rambut pacak g sekolah..nasib sekolah nyer kena pakai songkok..mula2 tu,aku ikut jugak tp lps tutup ngan songkok, aku penyek balik rambut dia..mcm2 hal ank lanang ni. Kecik2 dh pandai berfesyen. Cuma aku tak paham kenapa sesetengah ibubapa suka2 nk buat rambut ank terpacak, suka2 nk kaler rambut ank, siap beli gel lagik...sian budak tak tahu aper. Pastu bila dh sekolah menengah, syokla depa memacakkan rambut. Sudahnyer penuh buku disiplin sbb kesalahan yg sama..bohsannnn btul!

Jalan penyelesaian tuk haqimi ialah :- Bawak g kedai gunting dan gunting pendek terus.........fadam mukaaaaaaa...hahahaa. Mintak nk pacak, aku kasik berduri satu kepala..hheeheh. Sekarang dh tak der isu rambut pacak lagik kt umh aku! amannnnnnn...

3 comments:

Wati3qv3 said...

kelakar plak baca kisah rambut pacak.. bukan budak lelaki jek nak rambut pacak cik mya pun pandai nak pacak2kan rambut hahaha

SUZIE APAI said...

wati~wargh..semakin maju nmpk..apsal tak kekalkan blog dulu? Aperrrrr??? cik mya pun nk pacak jugak???? hahahaaaaaa

Dwan said...

biasa le tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...