aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Friday, October 15, 2010

'kami' = mereka

ari ni aku terpanggil utk m'bebel sesuatu. Hujung tahun mmg byk keje yg perlu di siapkan. Yg status kontrak semestinyer kena 100% complete. Tak bestla tgglkan keje tak siap..pasti jadik bualan selepasnye. Waktu tu perkara2 yg baik pnh di lakukan, sudah tak nmpak.

Semlm agak berdesing telinga apabila terdengar perbualan beberapa org insan yg boleh dikatakan hebat pd diri mereka sendiri. Pada aku biasa2 je...mungkin nasib mereka lebih baik. Lagipun 'mereka' hanya memandang, melihat dan mendengar. Yg menempuhi dan yg merasai adalah 'kami'.

byk btul perkara yg 'kami' buat tak btul...mcmaner organisasi nk maju klu berterusan mcm ni. Jurang yg terbentuk sentiasa ada. Itu tak kena, ini tak kena.. 'Kami' siapkan kerja cepat pun salah..tak buat langsung lagik la salah..serba serbi salah. Cari la jln penyelesaian, bukan cakap2 belakang! Rasanyer masing2 cerdik pandai....masing2 menyandang segulung ijazah..malah ada yg lebih hebat dr itu. Tapi hasilnyer??!

harapan aku agar, 'kami' tetap teguh bersatu. Hanya 'kami' yg tahu aper yg bergolak di dalamnyer...

Tahniah kpd ketua 'kami' yg sentiasa mjdi tulang belakang takala ada sesuatu yg melanda..................

2 comments:

ija said...

okq, jgn sedih2..semua manusia tidak sama..rambut sama itam(kalau tak beruban la),hati lain2
ada rezeki tu nanti..insyaallah..

suzieapai said...

ija~ini bukan mslh gstt ija oi..ni psl kerenah MANUSIA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...