aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, October 5, 2010

bebel je ckit..

td bertugas kt pagor (jg pagor takut tumbang kebabooo...LAWAKS JE NI,SILA JGN PERCAYA)..hiks! seronot plak aku tgk mak bapak anto ank2 mereka ke sekolah!! very de caring nmpknyer...ada yg salam cium tgn mak sblum kuar keta, ada yg trus kuar, ada yg borak2 dulu ngan ayah@mak..ada yg baru mtk duit...mcm2 ragam aku tgk. Cukup menyenangkan!

Setiap keta yg berhenti dpn pagar dan menurunka pelajar, aku pandang...sedikit busy body di sitewww...hiksss..Sebenarnyer amat jelas ikatan kekeluargaan tu, namun ada yg tdk berapa menerapkan nilai2 murni dlm kekeluargaan. Ibubapa harus mainkan peranan sebenarnyer....

Yg paling meriah, satu kereta wira yg menurunkan 4 org pelajar. 1 India,2 cina dan 1 melayu..mmg tercapailah hasrat 1 Malaysia...tersenyum sorg2 bila aku tgk diorg kuar dr satu kereta...drivernye mungkin ibu pljr India tersebut.

Dah ujung2 waktu bru nmpk geng2 yg bwk beg tanpa buku..aper yg diorg galas pun aku tak tahu! Ni grup yg selalu buat masalah la. Bila aku suruh msuk baju ke dalam...skit pun dia tak kesah...hormat pun tidak. Maner kuasa seorg GURU??? Biaq pi depa la...ketegaq sgt!! lambat laun terima jugak akibatnyer....baru form 2 dh berlagak mcm samseng kampung dusun! Cittt porahhhhhhhhhhh....yanadeyyyyyy

Handle pelajar2 tanpa microfon di kantin mmg mcbar minda, emosi dan organ yg seangkatan dengan nyer! Bab ni mls la nk citer.... sepjg mgu PMR ni pljr2 sesi ptg akan berkumpul di kantin sblum gerak ke kelas masing2..nak tak nk, kena guna volume besar jugak!....tp ader mereka kesah?????? yg diorg tahu, borak dan main sehinggala 645ptg..tp nasib jugakla, diorg digerak gempurkan dgn soklan2 Gerak Gempur,....ahaks..bernafas ckit la cikgu cikgi..klu tak fengsaaaaaannnnnnnnn!!
-----------------------------------------------------------
en apai : sekrg ni suara mama makin kuat la....
aku : ?????? (ader saper2 nk tlg huraikan?? pjg 80pth perkataan ajer...)

3 comments:

LyNn HaMzAh said...

huhuhu...
mungkin sebab dah selalu terjerit2 kat sekolah tu yg menyebabkan suara akak kuat kut kat rumah...

p/s: x dpt nak lengkapkan sampai 80 patah perkataan...setakat yang kat atas tu jer...hehehehehe...

SUZIE APAI said...

hehhehee....point dh ader..kira btul la tu! akak bg ko 80%...hikss

Dwan said...

kalo nak tegor dak2 tu biau lantang skit...tak pon bwk rotan...gertak skit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...