aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Wednesday, July 14, 2010

aper la nasib..


kesian piuk aku! Hiks...gara2 memandang enteng pesanan mak...hitam legam piuk aku. Uhuk uhuk uhukkkk...nangis pun tak der guna, kehitaman dan kehangusannya sudah terserlah.

Ni sambungan citer petai ari tu..tak nyempat2 nk buat n3. Oleh kerana petai yg di beli tu ada lebih, maka idea utk m'jerukkannya terdetik! (org pantai timur tau la spesis petai jeruk nih..,omputeh mmg tak tahu aper benda!)..lps smbyg magrib aku col mak kt kmpung.

#################################aku cut dialog awal,ambk penting jer...
aku : mok, nok wak peta jeruk guana haa? suji dok ingat doh..(aku guna bahser tganu la sbb mmg aku cakak tganu kan...'suji' tu adalah nama timangan aku)
mok : laaa...doh dulu kak tanya doh kan?
aku : dok ingak la..lama doh tekpun! heheee
mok : kak rebus dulu peta tu..biar lembek ckit..jgn masok sgt.
aku : hah? bukan dok payoh rebus ker? rendan dlm air garam je kan..
mok : hehh...rebus la..jgn bui sapa masok bedo'oh..kan lembek pulok.
aku : oloo...nok rebus setara maner? braper minit?
mok : kak rebus jgn lama..anggo peta tu pok je ckit..kak rebus tu tgk api..jgn besar..kalu lama sgt kekgi dok sedap..
############ hampir 5 kali mak aku sebut psl rebus,dan jgn lama sgt...aku plak dh rasa mcm ssh benor nk buat bila ada adegan rebus merebus..hiks...mlm2 ni tak bapaer gemor nk mausk dapur segala bagai...sikap ma;as dh jelas di situ..hehhhe###########


Tapi sbb aku anak yg patuh, aku rebus la jugak petai tu...tapi lain plak jadiknyer..Tgh syok layan bloq...tiba2 bau hangittttt... !!! berdesup aku anak beranak ke dapur..tapi piuk dh tak dpt diselamatkannnnnnn...hitamm!! sian aku ngan piuk aku..yg lain tukang gelak jer...


wlupun petai tu hangus ckit tp aku bulat tekad jgk nk jeruk...nasib petainya dpt di selamatkan...sodapppppppp jugak petai jeruk aku....hhehehe

3 comments:

wanie_cmi said...

hehe..mama penah rebus hotdog..memlm..ms tu umah sewa kat ipoh..dapor dia cam kebelakang...ada dinding bagai..so mmg tak bau la angit tu..sib baik la hp tgl kat dapur..time nak gi amik hp..tgk2 periuk bkn stakat itam..tp da belobang..huhu

LyNn HaMzAh said...

alahai kesian...x per la...nanti minta en apai beli periuk baru yer...

SUZIE APAI said...

wanie : hiks lagi dasyattttt

lynn hmzh : yes!! setujuuu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...