aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Wednesday, December 29, 2010

jgn cekak pinggang!

sambil goreng bihun pg td, teringat plak satu kngn ms aku bergelar pdidik kt sek..juz nk share memori dgn korang!

kejadian ni berlaku tahun ni, di dlm kelas tingkatan 2 kuda(nama kelas bukan nama sebenar ye)

Tgh aku mengajar, ada pljr lelaki duk sebuk berborak..mula2 slow, bila dh lama2 makin rancak plak. Mula la aku hangin satu badan.....dh tegur dua kali, tapi buat lagi, mmg nk kena!

'sudin!!(bkn nama sbnr)..how many time's I said?? Keep quiet!!!'
'okey,okey...'
'last warning..' (smbil aku jegil biji mata yg tak bape nk besar, tp tak la sepet!)

lama lps tu, dgr lagi suara2 halus si sudin tu bercakap...dh berasap badan aku tahan marah. Btul2 mgganggu p&p dan kosentrasi aku tuk mcurah ilmu di dada(wlupun aku bkn cikgu terlatih)..Dgn lagak Angelina Jolie yg beraksi dlm filem ganas, aku terus menerpa ke arah si sudin! Sambil bebel tah hape2 dan arahkan dia kuar dr kelas...waktu tu mmg hilang sabar. Klu semut api, nk aje aku tenyeh2 kt meja biar lunyai. Tp ni kan, budak2..lagi kita emo, lagi dia suka cabar...apatah lagi bdk lelaki..sabor je la..waktu tu jugak, aku marah sambil cekak pinggang dua2 belah...aku arahkan dia kuar. Sambil bangun dan berjalan ke depan kelas, sambil tu jugak aku tanya..

'knpa sy suruh awak kluar? jwab soalan sy ni..!'
(diam tiada jwpn)
'awk dgr tak soalan sy?'
'dengar...'
'so?awak salah tak?'
(angguk kpla sambil tahan gelak)
'knpa nk ketawa???'
'cikgu, atuk sy cakap..jgn cekak pinggang nanti sakit pinggang'

huhuhuhuuuu....aku pun nk tergelak gak tp cpt2 kontrol pernapasan...ahakss..gilosss! Baru aku perasan spjg aku marah dia tadi, aku cekak pinggang gaya mcm mak tiri...hahhahaa..siot je si sudin ni..

tu je nk share pun...nti klu aku teringat lagi, aku buat n3 lagi...hehhehe

okey, slmt menyambung tugas kpda para pendidik di Malaysia terutama rakan2 rapat aku yg bergelar guru...Jasamu terlalu besar dan tugasmu terlalu mulia di sisi Islam. Kpda sudin(bkn nama sbnr), tahun dpn ni kamu akan mhadapi PMR..slmt maju jaya...

7 comments:

YanDarwisy said...

Budak2 jaman sekarang...bijak tul!

SUZIE APAI said...

yan~lama benor ko menyepi...lps ni rajin2 update blog ye..

e.l.i.z.@ said...

ahhahaahha kalu sy, kompom sy tergelak n x jadi marah..adoii la sudin..kelakar la dia..jenis x takut kt cikgu heheh

SUZIE APAI said...

eliza~terlebih vitamin 'C'(for cengeng) bdk2 sekrg, cikgu plak kurang vit C....camno!!

sal said...

kena banyak bersabar dpt pljr cmtu ye..pengalaman nanti mendewasakan kita..jumpa mcm2 manusia..koleksi rencah2 kehidupan kita. SELAMAT TAHUN BARU

makdara TERdiva said...

haha! lawakla sudin tu..

teringat dulu2 MDT pernah jadi cikgu kejap..punyalah kekok sebab jadi cikgu di sekolah sendiri..hari2 kena usik dgn budak2 form 4 & form 5 yg besar2 tu..

sal said...

selamat tahun baru juga kepada SUZIE moga kehidupan di tahun baru lebih ceria n bemakna drp thn 2010..ameen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...