aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Wednesday, December 22, 2010

mama penat!

gigih tahap gaban aku bangun,masak bubur tuk ank2..saje nk bg depa sarap bubur nasi.. (ank2 aku ni spesis ssh nk mkn..jenuh mikir resepi ari2..)..Klu ari ni dia suka benor mkn kentang, akan datang, otomatik dia buat pengakuan, tak suka kentang...klu ari ni dia suka mkn nugget, tak mustahil dua mgu lagi bila aku siap goreng nugget, dia ckp tak suka mkn nugget!..walaweiiiii.....mmg ketegori ssh nk makan. Sbb tu keding!!! Sabor je la.... Biasanye klu ngan si abg, siap ade adegan paksa memaksa...klu ngan adik, sume benda dia nk rasa...pastu buweeeekkk kt lantai...huhuhuuuu

ari ni, lps msk bubur nasi sepiuk...aku sejukkan dulu. Iyola, takkan nk mkn fanas2 itew..ingt rancangan hotfm ker? semua nk hot..hiks..atas dsr prihatin seorg mama, maka aku buatkan cereal nestum tuk ank2 semangkuk sorg..si abg, alhamdulillah dpt habiskan..si adik dh 'celek2' kt tikar..huhu...area kul 10cenggitu, aku bg bubur nasi pulak....dh siap masuk bekas, hidang...si abg plak suh aku buang kentang ngan carrot..taknak mkn plak..mcmane aku nk asingkan, benda tu dh di potong kecik2 masuk bubur...aduyaiiiii!!!! naluri ke'mama'an aku sudah lari dr tujuan sbenar....nak nangis pun ade okey...dh pujuk dgn segala info kesihatan, tp tak jln. Maka, aku guna terus kaedah yg lebih berkesan(tak perlu la di highligtkan kt sini...phm2 sendri la...)... Dgn ertikata lain, PAKSA MAKAN.... geram btullll......bkn nk suh basuh lantai ke,tebang pokok ke..tapi suh makan pun susah...ari tu elok je mkn kentang..ari ni taknk pulak..dushhh! hangin btulllll..................akhirnye, habis jgk semangkuk..senang hati aku....

dh bg puji-pujian tapi lain plak jadiknya...

aku : haa...bagusss...abispun makan. Mcm tu la, klu nk sehat...kena mkn sayur...
qimi : along mkn kentang...ira tak mkn sayur(mula la nk kait ngan saper2) along suka mkn, mama.....(layan je la ms ni......) along simpan syiri(sendiri) pinggan ni ye mama...
(lum smpt jawab dh menuju ke dapur)

tiba-tiba....... Pranggggg!!!!!! kebaboooooooo

uhuk......tambah lagi keje aku...gelas sudah pecah!!! nk marah pun dh tak de tenaga...huhuhuhuu...nangis dlm hati je la jawabnyer.....

tiba2.....si adik plak datang, "maaaa....nk jiiii" smbil bg bekas buburnya...(maaa...nak lagiii)

'okey, jap mama ambik...adik g duduk depan tv dulu..along bawak adik g depan..jgn bg adik dtg sini,nti kena kaca.'

dua saat lps tu....."mama...adik berak..."

hazreen : "maaa...yak cukkk"

uwaaaaaaaaaaaaa..................mama penat arini!!!!

8 comments:

LyNn HaMzAh said...

huhuhuhu...sabar yer mama...besar tu pengorbanan mama...

zura@iwan said...

sabar2...bw2 berehat k..

SUZIE APAI said...

lynn~huhuh....sabor aje la...ragam ank2 cenggini la...adakala menghibur, adakala tak menang tangan..hehehe

zura~hiks...rehat kt umah mcm tak rehat jugak...layan aje la...tp ank2 tgh nk mbesar mcm ni la..

Mata Hati said...

tetetete...penat betul melayan kerenah anak ni. tapi kalau diaorang tak der, rasa sunyi pulak..

SUZIE APAI said...

mata hati~yak btullll......ape2 jua kerenah, i luv them so much...cuma ada ms bley transform jadi singa...

sal said...

assalamualaikum suzie..
tersenyum baca entry suzie..
memang penat jaga budak,faham2lah kerenahnya..bersabar yek..esok dah besar menyenangkan mamanya..mudah2an..

ana-kirana said...

hahahaha .....aku pon penah rasa wehhhh...sabar2

bab2 makan sama la ngn aiman...susah nau nak mkan....adik dia belasah jer apa

SUZIE APAI said...

k sal~mmg hari2 tarik napas pjg2 ajer k sal...sabor je la....org kata ank pompuan behave ckitkan? btulke?

ana~hahhaa.....kita serupa...ko bley thn, si kecik gurlkan...aku dua hero...huhuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...