aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Wednesday, December 22, 2010

2nd check up..

bukan check up tuk peknen ye tuan puan...tp 2nd check up ngan homopati psl rawatan hempedu. (sesape yg ader terbaca n3 sblum ni, sedia maklum la)

okey, isnin dua ari lps spti yg dijanjikan aku pergi lagi tuk 2nd rawatan. Proses yg sama, ambik darah se'coet' then check bacaannye.. Agak huru hara sbb kedua-dua hero aku bwk skali..Hazreen dh start melasak,maka aku amik keputusan tuk balik sekejap sementara doktor check bacaan darah. Nasib jugak k zana (pengasuh ank2) tdk keberatan menjaga Hazreen. (sgt bangga sbb aku bley survive alone w/out en apai...hiks...mlm ni dia bru sampai m'sia..huhuh)

result 2nd check up :-

Alhamdulillah, ader improvement tapi tak byk..yg plg ketara cecair dlm hempedu sdh bleh mengalir dan bakal beroperasi dgn baik...Insya Allah. Bacaan graf yg menunjukkan batu dlm hempedu hanya berkurang 1 bacaan shj..dr bacaan 8 ke 7...maknakata, masih perlu lebih rawatan...utk tujuan mpercepatkan lagi proses neutralkan batu tu, maka doktor tlh mberi tambhan ubat yg lain... ubt kali ni adalah tuk 2 mgu...appoinment & check up ke3 adalah pd 3 januari ni...harap2 semuanye beransur baik. Mslh angin dan phadaman ni mmg skitpun tdk menunjukkan seseorg itu sakit...tapi sblum sakit ni menular ke pringkat yg lebih teruk, elokla di cegah dulu..

simpton fizikal buat ms ni :-
  • ada masa dan ketika aku rasa kaki sejuk-menurut doktor hal ini disbbkan oleh aliran darah tak sampai ke kaki..aku kena lebih exercise. Lagipun, bila hempedu tdk bley beroperasi dgn baik, aliran darah akan mbawa byk toksin dan ia turut menyebabkan gangguan sistem badan..
  • angin - setelah mkn ubt selama 1 week after 1st check up...aku rasa perut lebih selesa dan lega..mungkin sistem phadaman pun sudah beroperasi dgn baik..
  • ada masa badan akan rasa cepat letih...tp undercontrol...
harap2 3rd check up ni akan lebih baik...bila2 renung2 balik, sistem badan kita tak ubah seperti sebuah mesin..hikss...

-----------semoga usaha aku mggunakan rawatan homopati ini berkesan...amin---------

3 comments:

LyNn HaMzAh said...

akak ada sakit yer...moga cepat sembuh yer kak...

atty's said...

takecare ye suzie..jgn putus asa utk berubat tau

SUZIE APAI said...

lynn~mekasih...doakan akak...sakit org sihat cenggini la...cari ubat je kekdahnye

atty's~hiks...setiap penyakit ada ubatnya...tgh gigih la ni kak...mekasih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...