aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Thursday, December 16, 2010

angin dan punca

wokey...citer yg tertangguh. Psl angin kuskus dlm badan aku. Akhirnye terjawab sudahh..dan skrg dlm proses penyembuhan! Semoga lps ni tiada lagi gangguan penyakit ni..

First, mcm2 ubat dh masuk dlm perut. Mcm2 jamu dh try...ader yg mjadi, ader yg tetiba imun dlm badan..dah tak jadik ape! Klu kt klnk, dh berjenis2 ubt angin aku makan..jenis kunyah,jenis air, jenis pil, kapsul,air halia bergelen-gelen(jgn percaya),bwg putih 18kilo(pun tak tepat ni),semua tak jalan..tak der jgk baik! Cumahasilnye kurang sedikit, dan esok lusa angin tu dtg balik..kdg2 dia datang skali ngan loya2 mcm org peknen tu. Cuak jgk..tp aku tahu itu adalah angin kus kus yg biasa bersarang dlm perut aku!! Walaupun begitu, syukur kpda yg Esa kerana aku masih bley menjalani aktiviti sehari-hari dgn jayanye..Klu tgk tudung aku senget benget dan aku kurang berckp..maka tgh ‘berangin’ la tu. Klu ceria tak tentu hala,maka aku sehat la tu..

Disebabkan dah byk timbul soklan dlm kepala aku, maka en apai ajk aku jumpa sorg ustaz(nama dirahsiakan) utk tujuan berubat..di pendekkan cerita, setlh ustaz ni scan badan aku mgunakan kaedah yg tak terpesong dgn ajarn agama,insya Allah.. maka kesimpulan yg bley dibuat ialah masalah dlm badan aku sendiri. “awak ni, klu tgk mcm tak sakit…insyaAllah, tak de apa..sy bg air, awak minum dan buat mandi. Sebenarnye sistem badan awak yg tak btul..awak keje kt maner?”

“kt sm****.” “awak ader kena tempias ckit ni..bla bla bla………” Aku tak nk la dedahkan criter seterusnye..takut jadik perkara berbangkit puloks..ahakss.

setelah seminggu berubat, alhamdulillah aku dapat rasa kelegaan apabila angin dlm perut sudah beransur kurang...namun, masih terngiang2 dgn saranan doktor spya aku mjalani scan hempedu tuk check samada something wrong somewhere...biasanye, dikaitkan dgn batu dlm hempedu...tp sympton tu tak de pun pd aku.

tak habis takat tu, masih ade lagi saki baki penyakit ni..biasanye, klu aku silap mkn sprti pulut, ais or ape2 yg sejuk...otomatik, perut meragam dgn angin yg menyumbat tak nak kuar..dia punyer tahap se'eh(senak=kembung) mmg tak usah ckp la...dam dum dam dum...mcm main rebana.

Satu hari (minggu lepas), blk dr sekolah, aku terbaca psl Homopati area Jln Sagu...Tak pikir pjg, keinginan nk buat check up mmg tak bley nk kontrol, maka aku stop & terus berurusan dgn pakar perubatan kt situ...


aiseh..dh lenguh la buat n3 ni, pjg puloks...nti sok lusa aku sambung...

2 comments:

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

kena cpt2 berubat tu.....riso la kan..apa2 pon semoga cpt sembuh k..

suzieapai said...

zura~tgh gigih berubat la ni..hiks.thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...