aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Thursday, December 23, 2010

pmr & aku

opsss.....ari ni result PMR dh kluar...kpda pljr2 yg berjaya Tahniah aku ucapkan krna berjaya mharumkan nama ibubapa & nama sekolah (juga nama sendiri..). Kpda kwn2 blogger yg ada ank ambik PMR, aper jua keputusan ank2mu, itula rezeki dan kemampuan mereka. Jgn di sesali sekiranye ank kita tdk mdapat result yg dihrpkan. Setiap ank punyai kelebihan masing2. Kurang cemerlang PMR tdk bermakna akan gagal SPM..(ecehhh...gaya bahase mcm aku ade seploh rg ank..hikss..mntk ampun yer klu de tersalah ckp)

okey berbalik pd n3 asal.. Aku pun seperti remaja riang yg lain, tdk lps dr mhdpi PMR. Peperiksaan yg dhadapi swktu tahun 1995 berjaya melayakkan aku sbgi 'best student'(tak baper nk best klu compare sekolah lain..huhuu). Vangga tak usah cakap la....saper tak nk dpt gelrn best studen? Kira dh hebat benor la tu kt sekolah aku dulu...Oh ya, aku dulu cuma bersekolah kampung. Nama sekolah aku adalah SEk Men Pulau Serai..bukan kt pulau yer..dh mmg nama kmpg tu pulau serai.. Warga dungun mesti tau sek ni..agaknye dulu2 byk serai kot kt sini...tp seingat aku tak byk sgt serai area situ...hishhh...ape aku merepek ni!!!???

ms form 3, aku mmg gigih study..dgn komitmen sbgi pengws sekolah,aku berjaya jg hadapi PMR dgn jayanyer...smsa result nk kuar, mmg cuak tahap dewa! Berita d tv pd mlm hari yg mkhabarkan result PMR keluar esok hari mmg menakutkan..spjg mlm duk pikir. Sampai termimpi2 dpt 5A..huhuuu..bila pjm mata lagi, mimpi lagi..mimpi dpt 7C pulak...mengong btul! mmg berdebor tak tentu hala. Meroyan sehhh.....sepjg mlm tu pusing kiri pusing kanan, tak jugak siang2. Akhirnya, subuh.......... mmg tak der sarap pagi pun! Nasi lemak pun dh nmpk mcm suratkabor...huhuuu. Punya la cuak.

Aku mbonceng motor bersama makcik ke sekolah...bukan merempit okey!! very de slow & steady. Mak cik aku ni x-student situ. Sblum ke sekolah, smpt singgah umh mak cik aku lagi sorg. Sempat dia bgtau aku bahawasanye, mlm tadi dia mimpi aku dpt 5A...owh!! mimpi yg sama ngan aku...pelik jg!! Buat pe dia nk mimpi result aku...ramai rupanye yg berdebor tuk result aku...yihaaaa....almaklumla, aku cucu sulong!!! Duk ngan 'tok' plak tu..so aku ngan makcik2 mmg dh mcm adik beradik....mimpiku mimpimu juaaaa. Poyo!

Sampai2 sek, org dh ramai...masuk je pagor..semua ucap tahniah kt aku! Cikgu2 sumer senyum lebor kt aku!! Lagi la dh tak bleh senyum, gigil seluruh badan, mane dtg aura sejuk pun aku tak tau...aku terus pergi pejabat ambik result....owhhhh!!! syukurrr... aku dpt 5A3B....sekolah kampung mmg dh glamer la klu dpt lebih dr 3A...hiksss,dh masuk mimpi rupanya!...so, agak kembang lubang hidung waktu tu...Pengetua dtg dan ucap Tahniah sbb aku best studen tahun tu...cikgu sains & math tak putus2 ckp bangga ngan aku sbb dpt score A..pdha; aku pun pelik mcamner aku leh dpt A(gigih study wei jawapannye!)...huhuuuuu...sgt hepi dan sgt sedih sbb tepaksa tgglkan sek tu. Form 4 aku dh masuk Sek Teknik..biarpun sek tu sekolah kampung, jauh dr kemajuan tapi di situla tempat aku mulakan langkah tuk ke dunia baru.

inila sedikit memori sewaktu aku di tingkatan 3 dulu.... korang nyer memori PMR camner??? Share la... bley imbas kngn dolu2..ahaks...result korang mesti lagi gempak!!!

***MATAHATI, ANAKIRANA, KALSAL(JB)......sila share memori korang...bley?saper2 yg nk share aku alu2kan...**********

6 comments:

Unknown said...

nak share kat sini ke?

sal said...

assalamualaikuam suzie..
pelajar cemerlang rupanya dulu..mengenang memori semalam semasa jadi student, hapi yek.sebab bnyk kenangan manis.harap2 kecemrlangan yg diraih turunlah kat anak kita..huhu..

AkMa said...

bestnye dpt 5A..memang terror..aku dulu sikit jer A..hehheheh

Wati3qv3 said...

salam..

sonotnye ingat kenangan sekolah lagi2 best student cam awak.. saya bukan best student tapi best ponteng student hahaha

rindunya alam sekolah kan kan kan

My Special Mall said...

tahniah suzie, utk sebuah kenangan manis... dan maksu doakan kejayaan utk anak2 suzie pula. anak maksu dpt lulus semua dlm pmr , alhamdulillah

suzieapai said...

matahati~ buat n3 baekkk kt blog kamu..nti akak terjahhh...

kak sal~tak dpt stret A pun, best studen kt sek kampung je...hrp2 ank kita kebih baik dr kita...kan?

wati~hehheheee...aku budiman ckit ms sek men, tak pnh ponteng..klu kt U, pnh gak..hehehe

akma~ala, yg ptg skrg sume dh de life& keje..yg ptg tahun nilai baik burukkan..A cuma melayakkan kita nk masuk sek je..

mak su~alhamdulillah mak su..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...