aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Saturday, January 17, 2009

rajuk yg membawa kebaikan

hikss..padu banget title haku. Ader org merajuk ke? saper? HAKU la saper lagih..HAKU tu aku la oi..kata ngah merajuk kan? kena la ader H dpn aku tu,baru nmpk padu ckit!!

Ekceli tak merajuk pun cuma tgh konpius & tersentap ckit. Alkesahnye, bermula mlm tadi.

papa : esok kita g pasor peladang ye yang..!
mama : tmpt yg abg sllu g mlwt tu heh? bleh..brg basah pun dh tak der
pa, esok kita g joging nak? (aku sdh lupa diri, dan mula nk pjgkan langkah..hehehe)
papa : a ah, bleh! abg bwk g kt Setia Indah..ader taman. Esok nk sarapan aper?
mama : nasi lemak..

5 minit kemudian. Henpon en apai tlh berbunyik dgn poyo nyer!

en apai : hah, ok..umpan ader?
uda : bla bla bla.......(mana aku tau dia ngomong aperkan...)
en apai : ok. Mata kail nk kena tgk dulu la. Mcm dh habis ari tu.
uda : bla bla bla...
en apai : nk jumpa kt maner? kul baper?
uda : bla bla bla.......
en apai : ok..wslm.

See?? so, jwpn nyer tak der la g taman,tak der la g pasar..hampeh dot com sguh!! sian aku..

720am td en apai dh kuar. Lagi awal dr nk g opis tu..Dah bersiap2 (aku masih tdo2 ayam, mls nk bangun, bangun awal pun aper mau bikin? ank2 tdo lg..)en apai bisik kt telinga aku "mama, abg gi dulu yer.."(smpt k**s kt pipi..hehehhee!!). aku diam je..konon2 tdo lagi lerr..

So, lps en apai g, aku sambung tdo lagik..SBB tak jd g maner2 ari ni...aku protes :-
1) tak msj dia pun (biasa aku akn msj tanyer hasil 'pancingan' nyer..udang baper kilo, panas x,bla bla..cenggitu la lebih kurang
2) aku basuh sumer baju
3) aku gosok baju kejenyer stok tuk 2 mgu
4) aku mop lantai segala2

kul 130pm baru aku rest..hah? korang tgk...inila namanyer "rajin yg membawa kebaikan"..kalau en apai baca, mahu jer dia berkampung terus kt sungai tu..
uhuk uhuk uhuk....aku nk layan citer hindusetan la jap.. babai..

2 comments:

Mata Hati said...

ecececece...siannya..

per salahnya e. apai pi mancing. soheh byk ikang yer wat balik. boleh wat ikang bakor

SUZIE APAI said...

mata hati ~ nti kita tgk la hasilnyer kang..dia suka mancing udang sepit biru tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...