aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Monday, January 19, 2009

Candid!


hiksss...bab ni bleh puji! Sempat aku candid gambo Qimi tgh gosok gigi..ms umur 1-2 tahun, kemain susah nk gosok gigi. Tp bila dh besor ckit dia sendiri yg nk gosok. Seingat aku hanya sekali aku beli ubt gigi KodomoLion perisa strawberi, tu pun ms qimi baru tumbuh gigi 8 batang, pun tak habis guna..lps tu aku bedal je bagi ubt gigi org tua pakai..hiks,sian ank aku. Tak per belasah jer...yg ptg giginye elok, maish cukup sifat smpi skrg. Dh byk kali aku nk amik gambo dia gosok gigi..tp dia tak bagi, siap2 marah..siap2 nk simbah mama dia cun ni ngan air! Alah, bukan aper2 pun sbgai bahan bukti spya dia tau yg ms kecik2 dulu kala dia rajin gosok gigi. Tak der la dia nk ckp "mama tak ajar mimi gosok gigi..". kalu ckp jgk, masa tu aku seligi! Tak per seligi pun, sbb dh besor kan masa tu..ahaksss

5 comments:

atie said...

Bahan buktiiiii??? heh heh...sedap ikan tuuuuu

~~ciklinn~~ said...

bagusnya kimi gosok gigi....

budak2 mmg susahkan nak gosok gigi..geramm kadang rasanya

izman said...

bagus idea ni, nanti aku nak ambik gambar anak2 gosok gigi jugak.

nice family.

salam kenal2.

rantong said...

Sekadar mengingatkan. Amalkan doa ini.

Dari Surah Al-Baqarah ayat 286, bermaksud;

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebani kami dengan beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah Pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang-orang kafir".

SUZIE APAI said...

atie ~ hiks..skrg sumer kena smpn bahan bukti, klu tak nti kita kena jual..hahahha

ciklinn ~ mmg susah nk train bdk2 gosok gigi...kena sabor, dpn kita gosok kita..blkg kita plak dia gosok satu bilik air..hehhehe

izman ~ slm kenal jugak..seronot amik gambo & rakam ragam bebudak nk mbesor ni..apatah lagi dr zuriat kita sendili maaa...

rantong ~ slm kenal. Ilmu yg amt di hargai..mekasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...