aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Friday, February 20, 2009

peristiwa itu!

weekN tuk 2 3 mgu ni byk dihabiskan di rumah atuk kt tiram. Sbbnyer, melawat atuk yg eksiden tempohari..kesian. Sedih aku tgk bila org tua eksiden. Ye la kan, tulang2 sumer dh keras, otot2 pun dh tua...bila jadi sesuatu, byk benda yg menyukarkan dan merumitkan. Btul ckp2 org, bila kita tua, kita kembali seperti bayi! Bila sakit, kena pakai pampers, mkn bersuap, kena angkat bila nk bangun...Di saat inilah, kita boleh perhatikan sikap & kasih sayang ank2 terhadap ibubapa..sejauh mana seorg ank itu bleh basuh kencing berak ibubapa bila dh uzur,sejauh mana seorg ank sanggup melayan kerenah mereka...bukan sekadar menghulurkan duit! Owh, mampukah kita...? Fikir2kan...

Akibat dr eksiden ari tu, tulang peha atuk berselisih,tdk lagi d tenpat asal, ader keretakan di bahu, jari kelingking sblh kiri hancur satu ruas...mmg terharu aku tgk! Kejadian itu berlaku slps atuk pulang dr masjid solt asar dan niat utk ngeteh ngna kengkawan tergendala akibat eksiden itu! Eksiden motor ngan motor...cuma bezanyer, perlanggaran itu berlaku diantara seorg org tua dgn seorg bdk lelaki, yg maner atuk lebih teruk sehingga di tahan wad! tapi budak itu cuma sakit di bhagian dada & tdk ditahan wad...

inilah insan bertuah yg eksiden ngan atuk...hanya ucapan maaf yg diberikan kpda kami! smpi sekrg tak der di jenguknyer..yg dtg cuma atuk dia! Sepatutnyer ko la yg dtg tunjuk muka..."mangkukkk"........

aper yg sedihnyer di sini, 3 ari atuk meracau kt HSI kerana sewaktu kejadian itu, atuk pengsan..Akibat dr terkejut, dia mcm igt2 lupa. Kaki yg di gantung, jari yg di balut sumer di bukaknyer...mlm pertama d HSI, cadar ditukar krna penuh dgn darah..mmg atuk tak duduk diam. Mulutnyer tak lps mengomel dan mengomel benda sama. Keadaan yg sukar di kwl itu tlh membenarkan atuk balik ke rumah. Bila smpi kt umh, keadaannyer sedikit berubah. Nmpk sehat! Tp still terlantar..Seminggu slps kejadian, atuk ayik bertanya benda yg sama...berulang2..agaknyer masih trauma! Cuma yg aku kagum di sini, semangat orang tua@ org dulu2 sgt kuat!!! wlupun susah, tp dia nk jugak bangun...aku yakin klu org zaman skrg, bila dh terseliuh skit, mula baring sepanjang hari......fikir2 kan...


inilah motor kebanggaan atuk yg terlibat dlm eksiden itu...aiseh!! awat tertonggeng plak gambo ni? aku lupa nk change la tadi...belasah jer la labu...

Kesimpulan : Kita sbgai makhluk lemah sentiasa di uji dgn pelbagai dugaan...tujuan nyer hanyer satu untuk menguji sejauh maner iman kita kpda NYA! FIKIR2KAN...

6 comments:

cendawanintim said...

sian kat atuk...siap meracau lagik tuh...

doa saya dia cepat sembuh..amin.

~~ciklinn~~ said...

alahai kesiannyer atukk.... semoga atuk cepat sihat yer...

atie said...

Moga atuk tak trauma lagi ye suzie

SUZIE APAI said...

thanks....mekasih atas keperihatian kalian semua!

izman said...

sabarlah, itu semua ujian Allah. moga atuk ko cepat sembuh.

mamaranggie said...

kesian atuk..semoga atuk cepat sembuh ya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...