aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, February 17, 2009

lawak si Qimi!

Kejadian ini berlaku slps si Qimi kluar dr bilik air..baru lps kencing! Si mama dgn niat nk mengusik meluru ke arah HERO sulongnyer itu dgn lenggang kangkungnyer...Maka perbualan mereka pun bermula.

si mama : mi, ni aper? (smbil tunjuk anu Qimi)
si Qimi : kote
Si mama : Qimi boy ke girl?
Si Qimi : boy...mimi boy..(dia bahaserkan namanyer mimi...cam pompuan..)
si mama : adik ader kote tak? adik boy ke girl?
si Qimi : adik boy...adik ader kote, papa ader, mama ader..(dia mula byk ckp bila
soklan itu agak panjang)
Si mama : eh mama girl kan...mama tak der..
Si qimi : Heh..? mama tak der?? syian mama (sambil cebek bibir mcm nk nangis..)
Si mama : Huh..sian mama kan?
Si qimi : (masih tak puashati...) mama... nti papa beli hehh..
Si mama : heheheeee....beli kt maner?
Si Qimi : jahcooo.. (jusco la tu...smpi moncong mulutnyerr)


dah aku tergelak sorg2....dia plak terpinga2...Hah...korang pnh nmpk benda tu ader kt jj?..hahahaha.....haru btulll! Anak oh anak...terlalu tgi imaginasi kamu...tp semuanyer tak bleh pakai...

Utk Qimi(bila dh pndai baca nti): tgk la keletah kamu ni ha...wlupun kamu ckp merapu tp mama tetap layan tau...skrg kamu taukan knpa mama ketawa sorg2 dan kamu konpius masa tu..


ini lah budak lawaks itewww...

umur dh 3yrs 4month tp still nk botol lagi...aper kes???

14 comments:

YanDarwisy said...

fuh! sgt bijak anak hang, tapi x per bertanya utk pengetahuan am. nasib pandai menjawab kan?

De' Sal said...

kekadang seronok jg melayan anak2 berborak ni,ada je benda baru yang dia nak tahu.

tp kalau dah 6 anak mcm k sal ni,adehh tak terlayan oiii.

atie said...

hihii.. memang kelakolah qimi nih...kesian mama dia kan ekeke

mama mya said...

muakakaka haaaa ko panjang gelak nie.. apadaaa mamanye kot ajak bersembang pasal K*t* hahaha pastu kan dah susah nak jawab tang mama x de k*t*.. harus kena pi beli kat jusco muakakakaka

nasazfrog... said...

ermmm budak2 zaman sekarang dah pandai... nasib baik dia tak tanya yang bukan2... suzi ble kte nk jumpe??? hehehehe..

SUZIE APAI said...

yandarwisy~hiks...budak2 mmg cam tu..bila lum bleh ckp, kita sebuk suh ckp..tp bila dh pandai ckp, tak terlayan!

De'sal~itula, tp bila tgk ank akak sumer dh besar2 cam seronot plak wlu letih k layan kan?

SUZIE APAI said...

kak tie~letihhh melayan...

mamamya~awak tgu cikmya leh cakap nti, poning kapala laaa...

nasazfrog~jom lepak kt danga bay.. piknik di situ..bila awak free?

cendawanintim said...

lucah betul dialog anak beranak ni yer!!

seb baik dan2 tu jugak ajak pi beli kat jusco!

SUZIE APAI said...

cendawanintim~hiks....bagi kita lucah la kan...tp bg budak kecik kan tau haper...jwb jer dgn jujur seadanyer..hahhahaaa

izman said...

budak2 memang melucukan. suatu hari nanti akalu dia baca lagi best.

anak aku umur 5 thn pun hisap susu botol lagi. paksa minum dalam gelas tak jalan... sape ada idea.

mama mya said...

re = time kasih coz mengomen di n3 OH IBU.. semoga kita sama2 memainkan peranan kita dalam kehidupan ini.. sama2 kita berusaha mendidik ank dgn btul..
hidup penuh cabaran... perlu dihadapi dgn kesabaran.. TQ

Mak Su said...

ouh ouh? boleh pasang siap ler tu?

SUZIE APAI said...

izman~sbb tu aku bikin ini blog. supaya besaq satgi...ank2 tak lupa perit jerihnyer membesorka mereka...

mak su~hiks...imaginasi bdk maybe leh psg siap! salam berkenln mak su

Mata Hati said...

huk huk huk kaleakornya..
tak tahu pulak kat kedai pun ada jual..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...