aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, March 10, 2009

teka teki : apakah BENDA X?

Ramai yg balik kampung cuti maulud nabi nikan...? ujan2 pun, sakan bergerak ke sana sini...aku pun tak lps dr progrm2 kenduri,berjln2 dan ader jugak yg melepas gian menjorankan diri di umh rakit..sabor je la..

Utk last year nyer cuti maulud, kami balik tganu. Tapi kali ni, duk pusing2 area johor sajork! Dan cuti maulud kali ni kami m'habiskan masa merehatkan diri d umh buyot(panggilan org jawa utk moyang)Qimi setelah 2 ari berturut2 beronggeng dgn jemputan kenduri kawen..korang tau aper yg kami buat ms ari maulud? meh aku nk teki teki skit...korang sila teka yer..saper yg pandai & jwb dgn btul pasti anda seorg yg bijak dlm segala hal!!!!


proses membuat lubang tuk memasukkan paku pd BENDA X...

proses mengetuk paku pada BENDA X..

sesi perbincangan ringkas psl BENDA X ..untuk haper ntah..aku pun tak tauuuu..

ondeway membawa balik BENDA X kerumah kami..dlm bonet dh byk barg, so sumbat sajork dlm keta..

Untuk kwn2 di alam maya, sila teka aperkah BENDA X ituuuu... 'klu' pertama adalah benda. Baik sguh aku siap bagi klu lagik...Eh, ader lagi satu la teka teki, aperkah BENDA Y itu? benda y merujuk kpda segugus kain pelikat dpn benda x itu..

hehheheheeeeeeeeeee........sekiann...

11 comments:

YanDarwisy said...

Eiiii...aper tu? Mcm menarik jer.
jowo jugak ker? Ader kaum nampaknyer ni!

SUZIE APAI said...

yan~asben sy wongjowo..tp dia murtad jawa sbb tak pandai ckp jawa. Saya melayu tganu jati. hiks.. Eh, org buat teka teki, dia tanyer kita plak..hehheee..teka la beb..

Mata Hati said...

apa ek..rasenya mcm perabut utk barang perhiasan yg digantung kat dinding..

YanDarwisy said...

Meh Yan teka, rak perhiasan kan...?
Alamak, ni yg malas nak jawab teka teki ni. Selalu sgt dah menang... Adoi...bosanlah asyik menang jer!

* Sgt balagak, kalau salah padan muka aku!

~~ciklinn~~ said...

apakah benda itu yerk..tempat letak cd ka? hahahha

apakah disebalik kain pelikat itu.... hahhahah

izman said...

menda yer.... bab2 teka meneka ni failed la....

tapi aku nak cuba jugak.... frame cermin untuk meja solek.

mama mya said...

hahahaha nak teka gak tapi memang x dapat jawab.. cuba suzie ym saya kasik jawapan bocor pastu saya jawab kat sini kakakaka

pak ngah rep said...

aha.. mmg org2 jowo panggil buyot atau lebih mesra yuyot!! ermm.. beruntung anak ko kenal ngan yot dieer

Mak Su said...

benda X? quran? pulut? trofi kemenangan?

aiya, tak tahu ler :(

SUZIE APAI said...

mata hati~jwpn 'yg di gantung kt dinding' je btul..

yan~jwpn kamu terlalu global..spesifik kan lagi rak hiasan aper...hehehh

ciklinn~ya....jwpn anda adalh salah sama sekali..hahahaa

izman~haahhaa....gigih tu
pikiaq...salah la bro!

mamamya~hiks...rasuah sudahhhh...haper la mama cik mya ni...hehhehe...coba lagiiii

rep~hiks..ko tak nk coba nasib jwb tekateki aku ke rep? Eh ko nk tau, aku kan, mula2 tu pelik benor bila dgr p'kataan buyot tu..mcm buncit ajer kan..

mak su~salah jugak la...nasib mak su tak teka 'niyang rapik dlm kain plekat tuh..hahahhaa

kirana said...

dah tutup ker contest?hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...