aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Monday, February 14, 2011

rokok di China

sambil2 duk sapu umah pg ni, aku bukak tv8 & dgr hotfm.... sedikit rasa 'teruja' bila info dr hotfm menyatakan negara China sedang gigih tuk kurangkan aksi merokok dlm setiap filem & cerita2 tv yg di tayangkan...bagus! prihatin tul industri perfileman depa nih.....Tahniah tuk Negara China..

hal ini bermula apabila kajian yg mereka buat di negara tersebut menunjukkan pljr sekolah di Beijing yg ingin mencuba tuk merokok mencapai 33% krna pengaruh aksi merokok di tv... Mungkin aksi merokok tu ''Fuyoooooo'', dan nmpk hebat.... ape2 je la...

....Mesia kita ni camner? tak nk ikut jugak ker cara tu? generasi skrg ni mmg suka tiru aksi dlm tv nun!! pikir-pikirkan.....

***Tahniah tuk Hero Malaya yg mdapat RM50k setiap seorang....syokk tu.....bila lor aku nk dpt wit banyok mcm tu.....hikkssss. Nk kena kejor bola jugoks kerrrr??? huh...pitam makkkk....

3 comments:

ainnoraini said...

merokok tu mmg bahaya untuk kesihatan...elok la kalau citer2 kat tv kite tu tak watak yg merokokkan...

kalau la dpt duit RM 50,000 tu...nak buat ape yee...

MataHati @ MH said...

studenta kita pun ramai yg dah pandai merokok sejak sekolah rendah lagi..

teringat masa tingkatan 3 dulu, asal time rehat mesti masuk tandas nak smoking..huhuhu

Muhammad Azwan said...

biase le tu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...