aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Monday, May 18, 2009

hari pertama

bukan mlm pertama okey.....hari pertama hidup sbgi pendidik. Setiap detik terlalu teruja bg aku. Apatah lagi hari lapor diri sama pulak dgn hari sambutan hari guru peringkat sekolah, mmg syok la seketika..

hari ni gerak dr umh kul 7 kebih ckit...707am sampai opis.Tak jauh sgt. Sempat anto ank2 umh pengasuh. M'bawa diri dan xplore bangunan sekolah serta proses perkenalan sesama guru tidak m'bawa masalah kpda aku sbb dh biasa dgn pelbagai lapisan masyarakat! Cewahh yo yo o jer. Mula2 tadi, aku ke pjbt am,lapor diri..1st impression nengok suasana hiruk pikuk murid2 ngan lenggang kangkung guru2 menuju ke dataran tmpt perhimpunan mmg m'terujakan diri aku. Aperkes diorg ni cakap jer manjang....masing2 nk cakap...hiks! masa aku sekolah dulu cenggitu le gaya la..

Oleh kerana sambutan hari guru di buat ari ni, so tak der la kelas..Xtvt sumer di luar kelas je. Ramai cikgu GSTT kesahnyerrrr....setelah guru2 berarak dgn paluan kompang, majlis bermula. bla bla...ucapan...nyanyi...kasik hadiah....bla bla.... Walaupun aku guru yg baru lapor diri, tapi aku dapat jugak hadiah..hadiah dr badan pengawas dan pengetua..klako pulak rasanyer. Pastu layan persembahan dari murid2, nyanyi lagi, nari2, sukaneka, jamuan....

Setle semua2 tu dlm 315pm..pastu balik, tdo..sambung esok plak

adui..ngantuk la..kesimpulan je la terus..

aku ajor BM,Geog.,..form 1. Sesi petang...

layan gambo jer la..


adiah yg di bawa balik sempena sambutan ari guru..


jamuan ari guru...


sekitar suasana


tarian poco poco, chicken dance atra guru & murid


senyuman di waktu pagi...seorang guru..kah kah kahhh....(standard aku, malas nk ejas gambo jadi btul..korang telengla skit kepala tu yer...)

sekian

lepas ni aku nk stori mori psl nasi ambang..yg agak menarik bg aku! Lokasi kejadian adalah masa kenduri sabtu lps kt umh nenek. Nantikan kemunculannyer di lyr perak..
opssss di layar blog ni jer....Tungguuuuu

6 comments:

atie said...

sukaaaaa....welcome to dunia perguruan.....Harap2 suzie suka k...

De' Sal said...

Selamat pagi cikgu.....baguslah jadi pendidik,senang sikit kan,keje setengah hari jerk.

kak sal ucapkan tahniah buat suzie,jadi cikgi yang baik ya...jangan garang2.

atty's said...

tahniah anda bergelar guru..hehehhe..
dpt diah jugak..walupun 1st day melaporkan diri..

mesti meriah sambutan hari guru kan

YanDarwisy said...

seronot jadi cigu ni...dpt byk hadiah. meriahh jerk kamu!

Mak Su said...

moga bahagia berbakti sebagai guru....dan nak tunggu kemunculan cerita nasi ambang :)

Mama Qaseh said...

Besri2 je wajah seorang guru bru nie kan..
Hepi ea Yang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...