aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Thursday, September 23, 2010

Raya 2010

uhukkk...sumer org dh tempek gambo raya...aku plak tak tahu maner pegi gambo2 raya ari tu. En potograper kebizian agaknyer nk upload gambo. Tahun ni uda(Rambo fazrul-bodek ckit kt sini..hikss) dgn gigihnyer mjlnkan khidmat potografinyer utk setiap kuarga. Di hari raya pertama slps pulang dr mziarah pusara arwah ayah(fil) kami bersalam salaman dan bergambar gambaran...mmg havoc okey suasana. Ini namanyer syok sendiri..hahhahhaaaaaaaa!!!!

Tema kuarga sebelah Johor tahun ni, adalah BLUE...very de 'lomantik' kaler. Sehari suntuk raya pertama, aku asyik mkn lemang! Tak selera plak tgk ketupat nasi+lodeh+ayam..so, menu lemang+rendang la yg memenuhi rongga perutku. dan inilah penyebab perut aku berangin kus kus selama seminggu agaknyer..blum citer air karbanot lagik!!

Rentetan sepjg raya
1) ptg raya 1 = pulang ke Tganu..
2) raya ke 2 = gerak ke umah tok kt Bukit Bading..(korang pnh dgr kampung ni?)
3) raya ke 3 = gerak ke umah tok kt Dungun...cucu mithali mcm aku ginila, sumer umah nk pergi raya..hehhe
4) raya ke 4 = raya umah kawan2 lama kt kampung
5) raya ke 5 = beristirehat di umah kt kerteh 2
6) raya ke 6 = gerak balik ke Taman Daya
7) raya ke 7 = gerak ke Melaka
8) raya ke 9 = gerak balik Tebrau...

Fuhhhh.............mmg agak penat tp berbaloi dpt jumpa sedara mara dan kawan2...

Syukur ke hadrat Illahi kerana masih memberi kesihatan dan kekuatan kpda kita semua utk meraikan Syawal..........

3 comments:

Dwan said...

sedare ramai memang best kalo g jln raye....

LyNn HaMzAh said...

bila plak nak beraya ke rumah lynn?

SUZIE APAI said...

dwan~memang doh...

lynn~nti akak susun satu persatu...byk umh lum pergi tp ms raya dah kesuntukan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...