aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Wednesday, August 5, 2009

risau

dari mlm td aku agak kerisauan....lps balik dari Smart, qimi merengek plak sakit 'kote' masa nk kencing..aduhai, plak dah...memacam hal! 1st aduan aku ngan en apai biasa2 ajer...tp 2nd aduan, dia menangis smpi kuar air mata tp tak le melolong bagai nk rak..aku ngan en apai dh gelabah tp tak kalut sgt..

papa : agaknyer dia lompat2, pundi kencing ke bawah la tu...
mama : ye la tu agaknyer. (aku sgt tak arif psl kejadian ini..) Along sakit kt maner??? bgtau mama cepat...

Qimi : sakit kt kote...huhuuuu....

sebetulnyer, skrg ni qimi mmg suka lompat dr kerusi. Salah satu kelasakan yg melampau sbb kusi tu agak tgi. Dh sejuta kali aku larang tp tak dgr!!
Mlm tadi, masa dia tdo tak der plak merengek...mlm ari aku akan pakaikan dia pampers sbb takur 'ngompol'(btulkah wording jawa ini??)
-------------------------------------------------------------------------------------
dan pagi ni, dah siap msk segala bagai...qimi bangun. Aku suh dia bukak pampers utk basuh bontotnye. Agak byk dia kencing..bila suh kencing kt bilik air...adusss, nangis pulak. Sakit ktnyer..kerisauan aku seiring dgn suara yg bernada marah..(aku klu risau psl ank2 mcm tu la gaya nyer..)

mama : along ni knaper? jatuh ker? saper buat?!!!!! (suara marah)
qimi : abg long qimi mkn nasi byk syalam(smlm), pastu sakit wut(perut), pastu sakit tote(kote) jugak....huhuhu....(sambil merengek)..

Dan dan tu jgk aku ym en apai...bgtau kt dia.

Akhirnya en apai putuskan, ptg ni bwk balik kota tinggi, suh mak dia urut. Klu sakit lagi bwk g klnk...tp aku tak leh folow, nk kena g sekolah, sbb jumaat ni aku dh ambik cuti...

Owh...risau btul aku...hrp2 tak la teruk sgt!
----------------------------------------------------------------------------------
Arghhhh!!!! bleh plak dia terkencing kt tilam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aper kes niiiii???...sambil2 merengek, dh terkencing. Aku dh jerit suh g toilet, dia asyik pegang kote bgtau sakit...owh......

"TUHANKU, JAUHKANLAH DIRIKU,SUAMIKU,ZURIAT2KU,SELURUH AHLI KELUARGAKU DAN SELURUH MUSLIMIN SERTA MUSLIMAT DARIPADA PENYAKIT YG BAHAYA. SEJAHTERAKANLAH KESIHATAN KAMI SEMUA...SEMOGA KAMI SEMUA BERADA DI BAWAH RAHMAT MU...AMINNN"....(doa ini sentiasa meniti di bibirku setiap kali selesai solat...)

5 comments:

kirana said...

pi check la..takut angin ahmar
ada nampak bengkak tak?
kot la..aku tak tau..agak2 jer..

ameennnnn doa utk bwh tu..

~~ciklinn~~ said...

aduhaii ciannyer dier.... maka aisy dulu pun camni gakk tau.... sekali tu kencing dia siap ada pasir..tapi doc kata takde apa2 minum air masak byk2..alhamdulillah baik.....

yg ken akali kedua... nampak mcm bengkak siap takleh kencing.. mak kata tu kena tungau..letak minyak masak pehtu terus baikk....

insyallah takde apa2 tu..

Mama Qaseh said...

Ciannya Qimi..hope dia tkda pe laa yea Yang..
Bdk2 kan tak tau nk ckp sakit cmane..
Harap Qimi ok n skit biasa jer..
Aminn

Re:Tq yea Yang sudi share my problem..tk tau laa sape nya keja tue

nasazfrog... said...

anta g klinik ah beb.. menda camni tak leh di biarkan kang takut melarat plak...

ija said...

angin pasang kot suzy..sebab mana2 ckg2 kat skolah aku yg ada anak laki ada gak la yg ada mslh gini..aku tak tau nak descibe mcm mana..tapi depa ckp bebudak la yg slalu ada mslh gini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...