aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Thursday, August 27, 2009

aku yang gigih

sekarang dh kul 4 lebih...lum ader idea nk masak aper tuk berbuka. Sotong ader, sayur ader, ikan ader,kesimpulannyer mcm2 leh bikin sbb en apai dh tinggalkan aku ank beranak dgn sumber protien, karbohidrat dan mcm khasiat lagi ler klu nk sebut! Sumer2 tu kt dlm icebox. Tinggal masak ajer ler...

So far, aku begitu rileks ari ni sbb en apai tak balik mlm ni. Outstation ke endau..Esok baru balik. So, mlm ni tggl aku ngan nana & ank2 sajork kt umh...

Hah....smlm gaji dah masuk. gaji tuk 3 bulan, guru Gstt cenggini ler. Mula2 mausk kena tgu 3months tuk dpt gaji...skrg OKB la aku. Syokkkk....mlm tadi jugak rembat selai baju kurung moden tuk raya..beshhh!!! Aku beli yg dh siap..chantikkkk..(harus tuan sendiri puji duluuu..). Nti aku display tuk n3 khas..hikss..mak cik kayooooo!!!

Nampaknyer aku sudah merapu dan terpesong dr tajuk sebenar! Owhhh....org tganu kata "sesat kedarak doh mung ni..gege sguh la.."
---------------------------------------------------------------------
Hari ni aku agak gigih, mencari balang2 kuih raya kt bilik blkg yg ala2 stor tu...tp hampa, tak jumpa maner letak. Entah dlm kotak maner duduk nyer heh..sejak pindah tahun lepas, aku tak nmpk plak maner peginyer. Yg pasti aku pack dlm kotak tp which kotak?? Nampaknyer kena tgu en apai balik esok utk m'geledah....Mcm nk kena beli lemari pinggan la aku rasa....sampai bila piggan magkuk cwn sgla bagai nk duk dlm kotak? Tu sumer adiah kawen kooo...tak bukak lagi..hiks..

Bila dh angkat 2 kotak yg berisi cawan & gelas aku dh serender...sguh tak gigih nk buat sorg...Tgu suami ler esok...ahaksssss..

Hari ni pun aku gigih lagi, dgn m'xplore printer baru yg en apai bwk balik..Printer Hp F4280, agak rumit jgk utk aku menerima kecanggihan benda alah ni. Maklum ler, zmn blajo dulu, printer jenis keletung keletang gitu..hiksss. Yg ni plak, scan pun bleh. Nmpaknyer lps ni aku gigih lagi ler m'scan gambo2 lama..sukerrrr...thanks papa. Selamat fulus aku dr beli printer...hehhehee..Ingatkan, dpt gaji nk beli jugak tp en apai dh m'dptkannyer dulu bg pihak bini nyer. Bagussssssss..

Sebenarnyer, sejak jadik cikgu ni, kena ader printer kt umh satu. Senang nk buat BBM tuk budak2...klu sblm ni aku tak pndg pun printer hehhhh...hiksss..

itu la story kegigihan aku tuk ari ni...Owww...jeling2 le gambo pengantin kt sblh tu...I baru scan tauuuu...syiokkkkk..ahakss jakun lebihhhh

K, slmt berbuka posa korang..

2 comments:

ija said...

wah sakan ko beraya ye ngn gaji ribu riban..perghhhh..tahniah..tahniah

SUZIE APAI said...

ija~hahahhaaa.(sila gelak org kaya). tau tak per...rezeki Tuhan bagi hasil penat lelah mendidik ank bangsa. Susah hati jugak bila byk duit ni...ahaksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...