aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Thursday, August 27, 2009

makanan pelik..

pada aku mknn ni agak pelik sbb 1st time aku mkn & jumpa. En apai bwk balik dari pasar peladang. RM5 katanyer, ader staf dia niaga so dia beli la seketul tuk ank bini sbgai juadah buka posa.

masa mula2 tgk tu agak menggiurkan sbb tgh lapo kan..saat2 genting tuuuu, kul 645ptg wei. Tapi tekak aku ni jenis tangkap muat segala bagai, janji halalllll..tak gitu korang??? Sebenarnyer mknn ni asal mknn org2 indonesia (kata en apai lerr). Org2 jawa pun makan...aku plak pertama kali makan..


ini la mknnnyer.. elok jer dlm daun pisang, mcm kuih..tapi padahal rempah ratus + daun betik, ntah daun aper lagi...rasanyer pahit gitu...dan, dlm nyer plak ader seketul ikan..


isik nyer ni ha...korang prnh mkn?? mkn ngan nasik panas sodappp...mcm lauk la..Hasil dari telitian dan tilikan aku, mknn ni mmg di kukus lama, sbb rasanyer begitu m'bangkit selera..


gambar dari jarak dekat...ahakss..tp blur jugak. kamera enponnn!

En apai ckp namanyer 'bontok' ke haper ntah...belasah je la...tp pada aku, aku bagi 7 bintang dari 10 bintang...hehhehee

3 comments:

azrina said...

sy search pasal gstt..and terjumpe blog awak.
so, best tak gstt? selasa ni interbiu saye.

my email: onlyone_ina@yahoo.com
ym: email yg same

nak mintak penjelasan.....

SUZIE APAI said...

owh..sori, lmbt reply...nti leh ym klu sy online ok...

Mama Qaseh said...

Tu nmanya botok2 laa Yang hehe..memg best tu org johor msti pndai mkn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...