aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Friday, April 30, 2010

gara-gara nasi beriani..

warghhh...esok dh bulan 5! sekejapan je masa ni berlalu..

ari ni jumaat. Selamat menunaikan solat Jumaat kpd kaum lelaki...dan sebab ari jumaat jugak, aku sempat masak nasi minyak + daging msk sambal..sedap tak sedap belakang citer. Yg penting mknn tu aku msk sendiri...hehehhe. Over sguh!! Berselera Qimi mkn sblum g sekolah tadi..kira okey la tuu.

lepas anto ank2, aku g satu kedai buku kt tmn daya ni. Kedai buku yg agk glamer dan besar la jugok. Tujuan aku hanya utk pergi binding buku rekod disiplin kelas yg dh lunyai mcm kena gigit ngan tikus! pelanggan tak la ramai sgt sbb kul 12lebih mcm tu, matahari mencanak atas kepala tak der deee org nk kuar g kedai buku. Hanya aku jerrr gigih melampau..Igt nk g kejap je tapi malangnyer, sikap ketua yg merangkap 'bos' (aku agak2 je sbb uniform dia kaler lain) tlh menyebabkan aku terspend masa sampai 30min kt situ..Klu aku lipat baju kt umh pun dh siap separuh ni!! Sumer gara2 nasi beriani..

si bos : kejap yer...adik2 meh sini jap!!! Ader meting tergempar..smer dtg kt kaunter. panggil yg kt atas jugakk... (jerit tu..terkejut beruk aku, Ingt ada perampok tadi..suwel btul la)

aku terpandang la muka akak tu...
si bos : sori ye kakkk.. bukan customer..staff jer...(ciss...aku tau la...buat aper aku nk join ko nyer meeting...hikss)

bleh plak dia jerit mcm tu kt kedai...ms tu ader la 3 4 org customer. sumer pandang2. Ape la...aku nk gelak pun ader, aper punyer pesen pengumuman ni...lawakss. Dalam masa 3 4 min, staff nyer berkumpul kt depan2 kaunter tu jugak. Aku ambik masa pusing2 kedai..tgk alat2 tulis...takkan aku nk tgk aircond kedai tu kot...tak der pasalll..

dah jenuh aku pusing, tak siap lagi diorg diskus..aku igt psl aper, rupa2nya...

si bos : sape yg nk nasi beriani tak pyh balik mkn la..
si x : aku dh bwk bekal..ko nk balik mkn ke?
si y : ntah yer...aku nk nasi beriani la.
si k : la...aku tentula balik sbb nk sembhyg jumaat...abis tak dpt la nasi beriani...

bla bla bla.........

ape benda nath lagi...tp isunyer berkaitan nasi beriani...aku btul2 nk tergelak...lawak btul...ader benda yg m'buatkan aku rasa benda tu lawak...aper salahnyer klu di beri semua nasi beriani ataupun kuar mkn gilir2...klako...hikss

natijahnyer...aku punyer urusan tergendala....mls nk dgr diorg berbincang psl nasi beriani,aku naik tingkat atas tgk2 buku..bila dh terlebih masa lepak kt situ...ader la benda yg dibeli....tu yg aku tak nk singgah lama2 kedai buku.....adoyaiii

akhirnya, ter'labur jugak RM34 henggit kt kedai tu..binding RM3.6 jer...yg lain tu A4 paper la, buku tuk ank2 la...uhuk uhuk...tak per la...nasi beriani korang punyer pasalllll...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...