aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, April 20, 2010

ini mau kasik mati looo...

hiks..lucu bila ingat ragam ank2 murid aku kt peralihan 3..Ader sorg budak ni, nama Jia Jun(mmg nama sebenar). Tahap kenakalan mmg level atasan...nakal yg teramat! Keje tak nk buat dan baru lepas kena gantung sekolah 1 week. Atas alasan masalah disiplin dan paling hebat berniat mencederakan guru...(guru tu bukan aku yer..tp guru lelaki yg namanyer di rasiakan..)..

citer ni dalam minggu ni jugak...

aku : jia jun, awak tak dengar ke saya suruh bukak buku, buat keje..do your work!! (sebenarnyer ni dh ke 600kali aku cakap benda sama...)
jia jia : okey okey...saya mau pinjam ini pen ajer maa....(sambil berdiri tempat peljr lain)
aku : berapa jam kamu mau pinjam pen? (ikut hati nk bebel lebih2 lagi, tp buang karan ajer, bukan pahammmm....)
jia jun : okey okey....(dia maish berborak lagi...)

akhirnyer 10 minit berlalu pun maish kt situ..aku terus hot dan ambik buku disiplin dan tuju ke arahnyer dgn aura yg berapiiiiiiii...)

aku : heiii.....!!!!! (sambil hentak buku disiplin kt meja..) Awak ni tak dengar ke tak paham????????...sy tulis dlm buku ni..sudah la baru lps kena gantung. Buat hal lagi...tak payah sekolah la...
Waktu tu aku tgh pegang pen merah sbb sebuk tanda buku pljr lain. So, aku guna pen merah sambil tulis kesalahan dia yg tak hormat guru, tak buat keje...

Jia Jun : eh! cikgu...you aaa...jgn tulis saya nama guna ini pen maaa...
aku : Heh...suka hati saya la..kamu tak denagr cakap saya kamu ingat saya mau dgr cakap kamu?
Jia jun : jangan looo...tolong cikgu kaisk padam laaaa...
aku : y? tell me...
Jia Jun : jangaaaaannnnnnn...
. (tiba2 mata dia bergenang aku tgk.., pastu terus cakap cina ngan kawan2 dia yg lain)
Pui See : Lousir, (lousir=cikgu)..itu nama haa..olang cina kasik tau tak bleh tulis pen merah...sbb ini mau kasik mati looo...
aku : hah! saper mati...? saya ke dia???
pui see : lia punyer mati la...lu tulis nama dia maaa....(
pui see ni ketua kelas)
aku : Owhh.....okey...biar sajer pen merah...he is very naughty boy! Tell him to say sory and do his work first, then i liquid his name...(hadoiiii....macammmm2222)

btul2 menguji kesabaran la jadi guru tingkatan kelas ni...tensi aku!....

2 comments:

Mak Su said...

kah kah kah, oh.. mmg, dorang tak suka nama ditulis dgn pen merah

suzieapai said...

mak su~gitu la agaknyer...adat & kepercayaan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...