aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Friday, April 2, 2010

alahai pelajar sekarang......

dulu masa aku keje buat akaun, aku tak nmpk sumer benda ni. Tapi bila dah masuk sekolah wlupun jadik gstt, aku namapak segala2nya.. Dasyat sguh perubahan pelajar2 sekarang. Mmg jauh proses tranform tu berlaku. Bkn cam citer tranformer tau! Lagik parah dari tu...so, kita sbgi makpak yg sentiasa sebuk ngan keje perlu lebih prihatin dgn masa depan ank2. Fuhhh...risau aku...

zaman kita dulu, pljr tau hormat cikgu. Cikgu kata A, A la...tp sekarang tak der deeee....pljr akan tanyer aper rasionalnya cikgu ckp mcm tu mcm ni. Pastu diorg akan compare dgn aper yg mereka lihat. Biasanyer lebih cenderung kpda perkara yg tak btul..yg tu la depa excited nk ikut..cikgu ni tak der aper2 pun pada mereka..

zaman kita dulu, nk tegur cikgu pun takut..tp sekarang.."hai, cikgu..."(HAI HAI JE SEKARANG,MCM KWN2) "cikgu, apsal cikgu pakai tudung senget"(BERANI DEPA TEGUR...NI FESYEN LA=CARA NK COVER BALIK LA TU..PASTU MUKA CIKGU BLUSHING),"teacher, u tak mau belanja kami ari ni?" (KO INGAT AKU COP DUIT?)"cikgu,cikgu cantk la, cikgu dah kawen?" (PELAJAR LELAKI SUKA TANYER)..."cikgu, tak sesuai la cikgu pakai kasut ni nagn baju ni..."(KO DTG SEKOLAH NK JADIK DESIGNER KE APER WEIII)

mcm2 hal..itu blum kes2 disiplin lagik. kdg2 cikgu plak yg nk menitis airmata tgk tingkah laku pljr ngan makpak diorg. Dah menjadi kebiasaan tgk mak pljr menangis, tak sangka anak dia buat itu ini..ader yg ank bercakap biadap dgn makpak diporg, depan cikgu pun bleh tengking2 makpak sendiri...aper sudah jadi...maner silapnyer... sama2 la ita fikirkan...

letih weiiiiiiiiiii...........mgu ni mgu ujian, aku agak relaks sbb tak der p&p..tapi dlm pada tu, ader jgk kes kt kelas aku. Bertumbuk, pun pljr yg sama yg selalu buat hal... saper yg nk menjawab, aku jugakkkkk..........

selamat ari jumaat korang..........esok cuti....leh la rehat2....

5 comments:

nuyulaisy said...

salam... nk join blogger ni jgk blh?? klau boleh jgn lupa add sy..wonderpets-nuyulaisywp.blogspot.com...tenQ

Daud Mili said...

so, rasa-rasa kena tingkatkan kuasa disiplin ke hape??...nanti jadi macam sekolah askar lak..haha...~

Mak Su said...

mmg berbeza adab orang dulu dengan adab orang sekarang :(

~~ciklinn~~ said...

eh sudahh mengajar kamu ya cikgu... huhuhuhu budak2 skrg mmg macam2 ragamkan..... tgok anak2 kita pun cukuplah..nak ikut dia jerk..kalu kita dulu cikgu kata A..makanya A lah jawapannya,,,,,,

mamaaerish : said...

ui mmg.... tapi kengkadang tuh klakor la plk... ha ha ha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...