aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Sunday, March 28, 2010

teacher,..dia ter@#$%^ dalam kelas...

letih sampai tahap nk pitam okey jadik form teacher tuk kelas peralihan. Kt sek aku ni ader 3 kelas peralihan. Disebabkan pertukaran jadual, aku terpaksa mnjdi form teacher tuk Peralihan 3. Intro dari aku : Kelas p3 ni mmg majoriti tak paham bahaser melayu langsung..dan tersangat naughty+nakal+@#$^%&...terdiri drpd 35 pel cina + 1org pel melayu yg tlh disekolah cinakan oleh makpak dia...so, total 36org. Setiap hari mcm2 kes gila yg dilakukan oleh budk2 kls ni..depa sumer dtg bkn nk beljr tapi @$%^*&(*)(@#@@@@...nk stori lebih2 pun sakit hati..saper guru2 yg ajar peralihan sure sdh masak dgn perangai diorg..

cerita @ kes yg buatkan aku semput separuh nyawa mgu lps ialah tragedi sorg girl yg agak l**b*m(istilah yg biasa digunakan guru ats dsr slow leaner) telah terbe**k dlm kelas. Aku di waktu kejadian tgh mengajar di kelas 1 Wawasan. Mcm nk pitam campur transform jadik singa di buatnyer...

chow pui see : teacher, lia sula belak dlm kelas..(masa ni aku nmpk sorg bdk pompuan angkt beg berdiri sblh pui see. pui see ni ketua tingktn dan ckit2 bleh berbahaser melayu..)
aku : hah!!!? kenapa dia berak..btul ker? (masa ni aku dh smell something...cinabeng btul...)
aku : dah, awak berdiri kt sana....jauh ckit...apsal awak berak dlm kelas? apsal tak bgtau cikgu??(budak tu diam...mata pandang aku tanpa ader respon,muka blur, tak der tanda bersalah atau takut pun, mcm tak der aper2 berlaku, tgn pegang beg sekolah ..dia tak jawab lgsung..sahhh!~ tak pandai ckp melayu)...susahhhhhhhhhhh
aku lagi : pui see, u tanyer dia kenapa berak kt kelas..(suara aku dh sdikit tgiii...dlm kepala mcm2 pikir..dah la kelas share ngan form three, bleh jdik isu besar nih..hampehhhhhhhhhh)
maka berlaku la sesi translet mentranslet perbualan yg menagmbil masa sehingga bau-bau yg tdk menyenangkan membuatkan aku naik nk pitam...)budusssssssss
pui see : cikgu, dia cakap ha, itu ha, perut lia dula sakit, tarak cikgu mau sain itu dia punyer pas keluar..
aku : habis tu skrg ni masa rehat mmg tak der cikgu nk sign...aper la awak ni..aduiii..sini ikut saya..saya col parents suruh dia dtg ambik..awak balik la..baju pun sudah kotor. Pui see, tanyer no tel mak dia...


(seminit dua min aku dah sampai opis...ngan bdk2 tu skali. Bertembung ngan pk petang..)

PK petang : kenapa ni cikgu suzi..
aku : berak dlm kelas..
PK petang : my GOd..u setle, suh famili dtg ambik..dah basuh blum? kelas mcmaner..
aku ; pui see. kelas mcmnaer?
pui see : ader ckit itu belak kt lantai cikgu..
(s**t!!!..)
Aku : B**n C**i, awak sblum balik basuh kelas dulu tau..?
(bleh plak dia geleng kepala)
aku : Eh, awk sudah berak awak kena basuh..klu tak saper mau basuh????????? (masih buat muka blur)
PK petang : You pegi toilet, basuh dulu...cepattt....
(sementara aku tgu pui see col p[arent budak tu, aku borak2 ngan PK petang...)
pui see : cikgu, lia punyer mama tak senang mau angkat lia balik lumah..
aku : hah????????? abis saya kena hantar..no wayyy...
PK petang : kenapa mama dia tak mau ambik..????????????
pui see : saya tak tau cikgu dia punyer mak cakap itu macam..
aku : huh..tak per la, awak suruh dia duduk kt foyer smapai balik/...dah, saya ader kelas...


aduiiii....mcm2 hal...stresss aku... akhirnyer, pui see & kwn2 nya yg lain basuh kelas.... thanks to cikgu azalia sbb membantu..huh..nasib aku ader kelas lain...klu tak mau tak mkn nasib semiggu...

sabor jer laaaaaaaaaaa.....

chin wei : cikgu, taik punyer olang sudah jatuh lantai..manyak busukkk woooo..
aku : sudahhh.........pergi masuk kelas..janagn nk merayau...!!!! (ini lagik sorg budak @#%$%^$%^&...selalu buat kes...........)

next time aku citer lagi...

4 comments:

ANAKIRANA said...

banyakkkya simbol dalam entri ni hahahaha

kecian ko..dah jadi mcm jaga nusrseri lakk..

ija said...

:) dugaan jadi cikgu suzi..aku pun pernah mengajar sekolah cina..so aku dapat gambarkan betapa sukarnya nak faham memaham antara satu sama lain..

tapi bila dah bertahun2 nanti kita akan kenang semula dan inilah yg membuatkan kita tersenyum..

Mak Su said...

huiyoo.... bikin sakit jiwa aje nih.... sabo, sabo....

eB ezrin said...

ha ha ha... mslh bila bdk2 kecik nih kan?... ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...