aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Friday, July 31, 2009

cukup sampai di sini

aper hal pulak dengan 'cukup sampai di sini'? ahakss...tak der kaitan dgn hati dan perasaan pun. Cuma aku berdoa dan berharap cukup la gangguan syaitan & jin kt sekolah aku ni ha... letih dan jenuh melayan budak2 yg kena rasuk hampir 3 minggu berlangsung adegan yg ntah aper2. Sumer porak peranda. Namun tanggjwb perlu dipikul. Sebgi seorg guru yg agak baru kt sekolah ni, aku cuma layan sajer aper kejadah yg berlaku. Tapi mcm biasa watak aku cuma di belakang tabir sajer. Tak der aku nk meng'heroinkan diri aku yg tak gemor & penyegan ngan benda2 mistik ni.

Pegawai2 dari PPD pasir gudang, ustaz2, bomoh cina pun dah dijemput tapi tak jalan..punyer la hampeh. Dan semalam, solat hajat serta bacaan yasin dijlnkan di surau sekolah...aku mohon pada Illahi cukupla dugaan ini. Kesian aku tgk cikgu2 lain yg mcm dh naik sewel jadik gostbuster. Tapi aku rasa ini satu pengalaman yg amat berguna dan manis. Perlu ke aku detailkan citer2 sensasi ini? perluker aku citer sliding door surau yg tercabut akibat tolakan pelajar yg kena rasuk? perluker aku citer keadaan cikgu cikgi yg marathon setiap hari kejar budak2, sampai sakit2 pinggang bontot segala bagai kena terajang ngan budak2 tu...? hiks....dah tercerita tu kan....Aper2 yg berlaku rintangan yg ader...proses pembelajaran tetap dijalankan. Fuhh..sguh mencabar profesion ini. Syukur Tuhan aku di beri kesempatan melalui pengalaman ini. Banyak yg tersirat atas aper yg berlaku....yg paling aku nmpk skali, jgn sesekali kita alpa tggjwb dgn Tuhan. INGAT TU WEI KORANG.........
-------------------------------------------------------------------------------------
Ari ni, aku bgun agak lewat, letih balik kul 10 mlm tadi..dah seminggu ni en apai gosok baju sendiri, sian laki aku...(nti syg cover balik yer...hiks..)

Ari ni jumaat, g lmbt ckit....kena masuk b4 kul 2..so, kul 130 kan baru gi...saat ini pun, aku dh setle jemur baju, masak tuk tghari + mlm skali. Cuma ank2 blum mandi, dan umh lum kemas......so, chow...nk tgk2 blog korg ler plak!
-------------------------------------------------------------------------------------

4 comments:

nasazfrog... said...

hai,,, sebelum ke sekolah kena kemas dulu ek... bagus,, nanti balik tak kepala serabut kan.. suzi asal ngan budak sekolah ko,, ngeri jer aku dgr,, tempat tu keras ke apa,,,,semua pihak dah dtg tapi ok gak ekk, cene tu,, pengetua sekolah buat tindakan apa pulak lepas ni,,, fenin,,,fenin..:)

kirana said...

aku igt ko nk stop blogging
hihi
jiwang bkn main tajuk

atie said...

Lor ada kisah mistik kat sekolah ye suzie. Adeehh, mesti letih cikgu2 ye. Sabar ye ckgu

Mata Hati said...

moga2 dijauhi dari gangguan syaitan dan jin.. apa yg berlaku tu sure akan jadi pengalaman manis yg akan dikenang waktu tua kekgi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...