aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Wednesday, July 1, 2009

kembali bertugas

fuhhh..alhamdulillah. sudah bebas dr serangan jangkitan chickenpok. So, smlm start la g sekolah mengajar cam biasa. Lamer duk umah, mmg mengosongkan minda.........kosong sekosongnyer! Sampai mood nk mengajar pun tak hilang kemana.

tapi, bila dh jejak sekolah, semua nyer coming out! Fuhhhh....letih nk melayan itu ini..byk btul yg tertangguh, nk kena kutip2 balik maner yg tercicir. Agak kelam kabut tp still undercontrol sbb ramai yg ringan tulang membantu. Minggu ni plak, aku bertugas. Alahai, mcm2 kena jaga tuk keselesaan dan kelancaran pengajaran.

hiks, medical nyer report dh submit kt admin so, tgu gaji masuk sajork..ahaksss...

sekarang plak, agenda aku nk kena rapat2rapatkan hubungan sesama student kelas jagaan aku. Dah jadik guru tingkatan plak...lagik byk benda nk di buatnyer..nasib ler pegang Form 1. Masalah utama aku ialah nk m'ingat nama2 student cina kt kelas...letih woooo...

Okey, itu ajer perkmbangan ari ni. Pagi tadi en apai awal2 lagik dh gerak ke KL. setle urusan audit katanyer. Pergi balik hari pulak tu...sian laki den..tak per la papa, kejer kan....hikss.

Owh..baju dlm washine machine suda melimpah ruah. Mlm ni la setlekan..u can do it Suzie!!!!

6 comments:

Nem0 o0h Nem0 said...

akk ngajar kat sekolah mane?

Mama Qaseh said...

Alhamdulillah dh sihat yea Yang..slmat kmbali bertugas dgn mood yg ceria dn berbunga2 yea..

Mata Hati said...

u tujukan lagu ni khas buat cikgu suzie.. yakin boleh, cikgu suzie

--------------------------

Jika kau fikirkan kau boleh
Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh

atty's said...

dah sehat ye suzie..alhamdullilah .takecare tau

SUZIE APAI said...

nemo~hiks...salah satu seklh menengah kt taman daya jhr..naper? nk daftar sekolah heh?

mamaqaseh~thanks...kita klu bab2 kejer mmg bersemangat lebih...tp tak menang tgn la jadik cikgu ni wlupun kejer halfday jer..

matahati~mekasih la wei..sumer BOLEH klu rajin+usaha+tawakal+minat...

atty's~alhamdulillah...dh sihat...

Nem0 o0h Nem0 said...

haha takde la nk daftar,juz asking.. =p

akk duk kt area taman dy juga ker? umah yg teres satu tgkt atau dua?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...