aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, July 17, 2012

xtvt ilmiah

hmm....mgu  ni duk pulun xtvt ilmiah ajer ye! sorg member nk kena attend ceramah ilmu kt ipgti, jb...maka aku pun gigih jgk nk ikut....siap bwk ank2 skali. Iyolerr nk tggl di mane, mlm plak tu?? en apai tgh gigih ngan 4WD kt hutan taman negara sinung...so, nak tak nak harus la angkut skali my 2 heroesssssss....

Penceramah adalah asben-wife (penulis buku katanya..) . Tajuk ceramah Twilight Love... psl2 cinta la kan. Cinta pd Tuhan, psgn dan mcm2 cinta la... anak2 sgt behave! sbb dh umpan dgn game angry bird...hiksss..


Kesimpulan yg aku dpt dr majlis ilmu tersebut yg bley di share bersama silent reader : Rasa Cinta tu anugerah.. Sume cinta di dunia ini adalah sementara...Couple ms sekolah tak perlu, tak pyh pun tak pe.. (nasib aku dh abis sekolah..).. cinta kita dgn psgn samada suami & isteri tdk kekal...yg abadi hanya cinta Tuhan kpda kita.. Cinta agung hanya untuk Tuhan yg mencipta kita... tapi kita perlu hargai cinta yg di bina bersama psgan hidup kita, bukannya cinta bersama aweks/pakwe yg blum tentu psgn hidup kita... Orang yg rugi adalah org yg tdk bercinta & menghargai cinta yg dimiliki.... sekurang2nya cinta lah pd diri sendiri.....

okey...tenkiu pd Sunarti Jasnan (my silent reader jgk).. sbb ajak aku luangkan ms kt majlis ilmu ini...enjoy sguh!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

okey..1 lg xtvt ilmu ialah melepak di kedai buku... bukan setakat melepak, tapi terus berkampung sbb hujan sgt la lebat tak leh kuar..... misi mencari buku tuk kelas tuisen.. Gigih jgk la duk studi math for PMR... uhuk uhukkk.... byk dah lupoooo!!!  sbb duk lama dlm tu maka terembat jugak buku2 utk di bawa balik.... Haqimi xcited milih buku cerita.. aku pun dpt buku yg di cari...melabur la sbyk duaploh lapan henggit!


kebetulan hari ujan, langit gelap...so org tak ramai kt kdi buku ni....maka dgn itewww...terasa kedai ini kami yg punyeeeeeeeeee...........hiksss....

tgh2 sibuk aku duk menelaah...tetiba haqimi memecah suasana yg sunyi....dgn volume yg kuat plak tu..

"mammaaa.....mama tak nak ambik gambo ke?? masuk dlm laptop mama?? mama kan suka ambik gambo... meh along amik gambo mamaaaa.....mama pegang buku tauuuu....pastu tgk along, mama senyum macam biasa".....

giler lawak anak akuuu...hahahaaa....rs nk pecah perut gelak! nasib tak de org..sanggup dia kuarkan stetmen tu untuk aku yg jelitasss ini......klu tak harussss ade yg ckp 'ko ni gile jakun ke haperrkannn....'
 hahhahaaa....

pastu si adik plak ckp... " ayong...nti ambik ambo adik auuu..adik igang usyi oyehhh??."... hahahaaaaaaaaaa..(translet = along, nti ambik gambo adik tau..adik pegang kusi bolehh??); aduhai anakkk22....

along & adik - inilah ragam kamu!...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...