aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Sunday, May 30, 2010

ronggeng cuti wesak...

fuhhh.....penyakit tak der ubat kt klnk! Penyakit berjangkit laki bini...TAK LEH DUK UMAH LAMA2....org kt klu ader tahi lalat kt kaki, mmg kuat jln. Tapi aku ngan en apai yilek pocit...kaki clear dr sebrg najis termasuk mutawasitah dan mugholazoh...ahaksss...so, cuti wesak kali ni....terisi jua dgn aktiviti di luar rumah! Destinasi kali ni, Batu layar...mmg 2 tahun pindah sini lum pnh g lagi...

Maka dgn itu, piknik la kami kt Batu layar...tempatnya kira okey la....angin sepoi2 bahase gitu. Bley la release tensi...sambil lyn kerenah ank2...hikss. Persiapan mmg tak buat langsung. Cuma angkat tikar, khemah, bwk jajan2...G 2 bijik keta, angkut adik badik skali. Ramai best ckit...hiks, Mil kasi bihun goreng....menantu 'ayu' mcm aku ni, dgn tak malu bedallll ajer..(awwwww...thanks makkk). Bley gak mkn2 nti. Tapi aku dh plan nk beli ajer....sbb tu tak standby aper2...heehehee

Seronok btul kena angin pantai. Dah lama benor tak dpt udara camni...asyik kena aircond jusco jer...tak pun angin econsave...hahhaa...tu pun masa cari brg dapur..Haqimi ngan hazreen pun kemain seronok lagi...dlm panas terik tu, diorg mandi air laut...aku standard ibu2 mithali...tukang jerit tepi pantai..skrip biasa la..

"along....jgn jauh sgt!!!...." "alonggg...main tepi2 jer..." "papaaa!!! jgn bagi mata adik kena airrr...." "papaaa....raup ckit muka adik...dh kena air.."

hhaaaaa....prihatin aku tauuuuu....mengawal keselamatan....selain dari....

"okey2...sumer pandang sini....senyum...." "along, tgk mama ni...nk ambik gambooo...!" "adikk.....senyummmm.."
hah...tu la keje aku....
-----------------------------------------------------------------------------

okey, blk dari Batu layar....singgah umh Mil kt kota, mandi, rehat,makan, sembhyang...pastu terbongkang...............opss..tak abih takat tu. Dlm kul 8lebih, kitorg gerak pulak g Seaget(tul ke ejaan ni..belasah je la..)...bwk Mil dan adik jln2..kebetulan mlm ni pak andak punyer band..so, jalannnnn lagik...tahan btul klu bab2 ukur jalan....ronda2 sampai kul 11 cenggitu, minum2 , pekena roti canai pastu baru gerak balik....hiks...ader org velanjaaaa...... ..thanks yaaaa!!!

sekian stori cuti tuk wesak...next week balik kampung.....kena angin tganu kiter pulok la weihhh....yesss!!!




2 comments:

Mak Su said...

piknik batu layar? cantik gaks nampanya pantainya tu.... dah lama tak kena bayu laut ni...asik manjat bukit jer... ;p

SUZIE APAI said...

mak su~btul tu mak su...skali skala kna angin pantai mmg syokkkk......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...