aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, May 8, 2012

kenapa mcm ni ye?

Hmmm...m'bebel je ni (merapu pun ye gak!).. Aku heran ..........
  1. kenapa seorang yg berjwtn tinggi mengeluarkan stetmen yg @#$@#&*%##@!! Tak malu ke?? Macamane dia bley melabel org tu "father of kafir" tuhhh.... Nak citer pjg melebor pun malehhh....buang maso layan puok2 ni!! Dengar kata ramai puok2 dio menyamar utk bertindak agresif dlm bersih ari tu...
  2. tergamak pula si penulis menyiarkan berita sebegitu..dlm new strait times pulok tu. Media cetak ni suka m'havockan suasana. Benda yg buruk dan tak enak itu la yg nk dipaparkan... Media cetak ni dh mcm minyak tanah, satu method tuk dicurah kedalam bara supaya keluar api besor kababooo...teruk tuuu..! Tak baik, mkn rezeki atas pergaduhan sesama insan. Ape dapat?? beringat la ckit rezeki kita adalah tuk ank isteri kt umh....byk stori mori ilmiah yg bleh di siar. 
Hmmmm....... ape nk jadi ngan negara kita ni... ???? Ulsn lanjut sila tanye en google - search NST page 6...

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (menyokong) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga);- (Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...