aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Thursday, May 31, 2012

cuti sekolah

umakaihhh...dh lame tak jenguk laman alam maya ni...byk sgt perkara perlu dibereskan....tak jugak beres2...sadisssss!

hmm..cuti sekolah. Ape plan korang ngan ank2 tersayang??..... sbgi ibu prihatin harusla pening kepalo memikirkan program yg berguna tuk ank2. Yg byk pitis tu, g oliday la kan....yg suka pantai, tentu bwk ank2 piknik..atau, balik kampung.. Aku plak planing dh tunggang terbalik...main redah je, takde pikir2 panjang. Yg penting, cuti sekolah ni, anak2 rasa diraikan.... Kali ni, aku bwk ank2 merentasi melaka,n9,KL,selangor, perak...Misi : bg pendedahan kpda ank2 tentang tempat studi mama, umh sewa, dan gaya belajar versi ibu2 - kiranya pakej percutian 2N2D kt taman bahtera, TM.. :)  (Terharu dgn layanan osmet yg sguh baik ati menjaga my 2heroes sewaktu aku pergi kuliah espeseli cikgu farah & others..)

TRIP 1

 haqimi & hazreen - at RR seremban - makan time & sejukkan enjin keta...& benti solat magrib+isyak...kul 8 lebih baru meneruskan pejlnn ke TM...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
TRIP 2

merealisasikan permintaan haqimi yg kepingin menaiki bas ekspres.... so, kali ni berpeluang bwk ank2 balik trganu ngan bas. Baru aku tau, harga tiket knk2 adalah half prizes. :)... hmm... cuak jgk nk handle 2 org hero ni travel w/out en apai bersama..tapi ku gagahkan jua.. alang2 menyeluk pekasam biar sampai jugak ke trengganu ngan bas kan...sbb dh janji ngan haqimi. Huhuuuu.... Alhamdulillah ada insan sudi membantu tuk melancarkan trip ni. Dah 9 tahun tak menjadi penunggu bas kt hentian putra. Siyess cuak! Sampai2 je, selautan manusia, dh gaya mcm kt pasar borong nun! Memang btul la data yg ada  - Ramai penghuni pantai timur di key el ini....hiksss...so, bila naik bas, ank2 semestinya teruja tahap gaban...aku pun teruja tgk ank2!! klako pun ade...klu en apai ade bersama lagi syokkk...hikss..Haqimi lagi jakun dpt naik bas 2 tingkat! aku plak yg senoneng kepala sbb dia punye goyang duk tgkat ats tu dh gaya mcm ko pusing 30 kali pastu cuba jln normal.........huhuhuuuuuuuu

selautan manusia di hentian putra...veri de crouded wesss.......
hiksss....gambar dr belakang shja - identiti insan yg tolong hantar saya bersama anak2 ke sini di rahsiakan.... dia adalh klasmet saya si baju orenggg...heheheeeeeeee..thanks 4 de keropok udang & menan tuk budak2 ni..sudahnye, aku yg makan kopok tu & dipaksa main menan tu dlm basssssssss.... owhh anak!... si baju orengggg, kamu la puncaaaaa...huhuhuuu...pepepun, tankiuuu....

kesimpulan trip percutian tuk ank2 kali ni amat la sempoi....bagi pengalaman kepada anak2...hiksss...tak de la susah sgt buat trip ngan ank2..yg penting hati kena yakin..redah je... Kul 4 am, aku & ank2 selamat sampai ke bumi terengganu yg ku rinduiiiiii.....

babai.......cont studiiii.... rindu buah hati saya di Johor :(....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...