aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Monday, February 27, 2012

mat bangla lagi hebat!

umakaihhh..! parah btul kejadian tghari td..lokasi kejadian dah tentu bukan kt Taman Daya la kan.. Bosan btul sbb nk ke TM kena pergi TBS dulu, pastu naik tren ke pudu. Mmg jenuh la ala2 maraton gitu...pe bley buat! :(..sendiri buat pilihan....ahakss

Naik bas dr larkin kul 630pg. Mesti sampai TBS kul 11pg, dan MESTI kena naik tren ke Hentian Pudu plak sblum kul 12noon..sbb MESTI kena naik bas dr Pudu ke TM kul 12 tu...sume nye MESTI, tak bley tak MESTI SBB kuliah start kul 2ptg.....tgk la pelopor trip ni gigih tak gigih. Timing tak bley lari klu tak, MESTI burn kelas Falsafah aku...huhuhu

Sudahnye...setelah melalui pjlnn yg sgt smooth, kitorg ter'buntu' ms nk naik tren...dah konpius mane satu tiket nk beli..nk naik mane satu. waktu tu jam dh kul 1120..sgt kelam kabut! nak 'shishi'(bahasa indah tuk gantikan kenc*ng...bleh?) pun tak sempat..Tahan je, gara2 takut sgt tertinggal bas..ari tu ms balik, naik tren wktu malam, kali ni nk return prjlnn waktu siang plak...so, byk kekonpiusan yg berlaku...nk tanye org, masing2 berjln tak hirau org..(part ni aku tak suke duk kl..tah pebenda yg di kejor pun tak tau...haissh!! tak jiwa btul)..Last skali ambik masa tuk study map tren, baru faham, tp ms tu detik jam trus berjln..umakaihhh! berlari g beli tiket.Konon nk beli kt mesin, sudahnye termanggu2 mane butang nk tekan...Hukolos!! Tahun 2002-2003 dulu lain, ni dh lain bebenor mesin tiketnye. Tajskrin pulok..aduiii...2 3 kali tekan tak menjadi...Sgt tak bley blah!!! MAT BANGLA lagi hebattttt....tap tup tap, token tiket nye dh kuar dr mesin tuh. Yg kitorg warga Malaysia ni,duk tenyeh2 situ sini, tak jadi2...poyo btul mesin tu!! Dushhhh!!!! Ambik ms 2 3 min baru berjaya....aduhai, bakal2 cikgu camner ni. Sape nk Jawabbbbbb???????? Ko jwb la sendiri labu...

Kejadian lebih parah bila tiket bas yg di beli kul 12 tuk ke TM tu basnye tak de. Lagi hampeh!! Berderau darah bila kaunter tu bgtau, 'kul 12 bas tak de, yg ader kul 1ptg kak...' tangtu jugak aku cakap 'anak ayam la ko ni..(dlm hati je la)..'bas tak de kenapa jual tiket?'... Kt situ jgk aku membebel pung pang pung pang.....unbelievable + uncontrol = meroyan la aku ngan kwn2... klu naik kul 1, smpi TM kul 2 lebih..KULIAH AKU KUL 2....!! Sempat ker?? Mmg tak smpat kan... Tapi hakikat sbgi manusia yg lebih rasional (wlupun dh meroyan separuh nyawa jap td), aku akur la dgn ketentuan Tuhan...lmbt pun lmbt la...

smpi2 je TM kul 210. trus terkam pakcik teksi tuk ke dwn kuliah...Ending of the stori, Prof masuk kul 230ptg, aku masuk ke 235ptg...prof masuk ikut pintu depan, aku masuk ikut pintu belakang......aduyaiiiiiiiiii.........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...