aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Wednesday, March 23, 2011

selipar jamban @ jepun

dek kerana teruja nk daftar ank sekolah masuk darjah 1, aku tak sedar yg tersarung di kakiku sepasang selipar jamban@jepun..haru sposen!! Nasib baik kaler sliper aku tu hitam..tak nmpk sgt status ke'jambanan' @ ke'jepunan' nye...mmg dr dulu (kecuali ms test memandu), setiap kali aku drive mesti berkaki ayam..dlm keta ade sandal bertumit, maka tak daya aku nk drive smbil pki kasut bertumit..sblum masuk keta pakai sliper jepun, bila nk kuar lupa nk tukar..hikss... Baju ngan suar dh okey sgt, First Lady punyer, tang sliper...hambek ko...sliper jamban sudaaa...

ms nk naik tgga ke opis sekolah, baru aku perasan....huhuhu..keta park kt luar sekolah! Tak gigih nk ulng alik tukor kasut, jadik aku teruskan juga dgn hrpn tk de insan2 yg peka dgn penampilanku yg sedikit semberono.....Tapi ms berurusan dgn pihak opis tu, mmg agak canggung, rasa mcm org duk tgk sliper aku..ahaksss...tak de ong btul ari ni!!

***Kredit tuk staff pejabat SKTD3 yg memberi layanan yg baik dan mesra...tak mcm sesetengah sekolah tu (biarla rahsia...ecehhh)..

MORAL :
1) korang dh daftar lum ank2 yg nk mausk drjah 1?
2) biasanya setiap sekolah memerlukan dokumen2 yg berbeza..ada yg nk salinan 2 keping, ade yg nk sijil nikah skali, ada yg nk srt majikan..so, harus peka dgn sekolah yg ingin di daftarkan..
3) ape pun yg kita pakai adalah tak penting, yg penting urusan dpt di setlekan tanpa sbrg masalah...

peace no war....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...