aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Monday, October 12, 2009

viva kuuu

mekasih kpda kengkawan blog yg meneka teka teki aku yg tak seberapa tuh...mmg jwpnnye viva. keto kecik je heh..tuk ulang alik g school..

hiks..tgt plak lagu masa seolah tadika dulu.."kereta kecil warna merahhh...bleh ku bawa ke sekolahhh...pon pon pon pon pon pon, kereta kecil ku berbunyi...marila adik mari bla bla bla"....aku luper lirik daaa...ahakss

kronologi pembelian VIVA :\
jun 2009 - en apai mcdgkan kpda bininyer tuk amik 2nd car tuk kegunaan g sekolah. Lantaran itu, bini nyer ini verangan2 dan berpikir2 mahu amik keta aper..stressss tak tahu nk pilih keta aper..

julai 2009 - menuggu gaji masuk tuk mohon loan bank. Wlupun tak tahu lagi nk beli keta aper..

ogos 2009 - gaji baru masuk...yahooo....luper sejenak psl keta2 ni, sbb sibuk posa...

september 2009 - g produa, dan diorg setlekan loan bank. 1st, tak dpt fuloan sbb aku kejer gstt kontrak. kena tambah RM3k. Terpaksa menggunakan bantuan en apai sbgi penjamin, akhirnyer dpt fuloan ngan ambank..alhamdulillah.. aku cuma kuar duit RM310 tuk booking keta and booking no plat.

3 hari sblum balik raya - keto dh samapi tp suh simpan kt kedai dulu sbb nk balik raya wei...........

raya ke 5 - baru amik keta kt kedai......


hikss....oleh kerana sifat malu ku yg menebal tahap kulit jaws, aku bior ajer en apai bawak keta ku itu sehingga JLS keluar. Aku ni mmg tak gemor dan ader sedikitsegan tuk guna brg2 baru...malu weiiii...so, aku tetap pakai waja en apai..siap ajer VIVA di tinted, dipasang tebeng ....baru aku bawak g sekolahhhh...hehehhe

ni masa kt Produa...sesi checking.....aku tak g amik pun keta ni, en apai yg g setlekan dgn adiknyer si uda...

sesi memandikan viva kuuu

posing ckit...no plat yg di pilih adalah sama ngan waja...WKT 6301..so, dh dpt kwn la JLT 6301..hiksss sukerrrr

sian wkt, terpaksa duk luar dulu tuk beri laluan kt jlt....ahaksss.....

8 comments:

nasazfrog... said...

fuhyooo... syok ler bawak g sekolah.. :) cikgu suzi dah ada kereta baru.. :)
ha jom ah dtg umah saya.. hihihi..

kirana said...

besnya bau keta baru

Mama Qaseh said...

Wah tahniah Yang get a new car..
Msti senyum smpai tinga ni kan bila keta dh smp rmh hehe..
Viva ok Yang jimat mnyak lagi..Kacak bergaya laa pasni g school ngn keta brunya tu hehe

atie said...

Viva rupanya....hihi. Comelnya keta baru dia....

Mak Su said...

aramak!! maksu salah teka kot... hehehe

anyway, congrats! :)

bila nak bawa ku pusing-pusing ?

Mata Hati said...

uishhh...murah rezeki dpt beli viva. cute nya viva ni...

Daud Mili said...

kereta baru?...tahniah la...~

watie said...

huhuhu bestnye berkereta baru... nak tumpang nak tumpang kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...