aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Saturday, December 13, 2008

korban + akikah

AWAS!!ENTRY LAPUK-Dalam kerisauan merenung hujan yg mencurah2, aku terpikir...jadik ker mjlis korban & akikah ni..?? Satu ari sblm Raya Haji, hujan keman lagi. Tapi Tuhan tu Maha kaya..Dia mengizinkan majlis itu berlangsung.Cuaca cerah hanya sesekali di selang seli dgn suasana yg agak mendung..Alhamdulillah, ku panjatkan syukur kpdNya. 4 ekor lembu di korbankan pada hari tersebut dan hanya aku yg join utk akikah Qimi. Byk ilmu baru yg aku pelajari utk melaksanakan akikah & korban..dari segi hukumnya, mana yg sunat, mana yg wajib...Kunci utama ialah niat kita sbgi hambaNya. Insya Allah bila ader rezeki lebih, akikah hazreen pulak.. Iyolah, ank lelakikan 2 bahagian. Skrg ni sebahagian dh RM350. Kepada para ibubapa diluar sana,jgn lupa atau terlalai dri melaksanakan akikah utk ank2 sekiranya kita berkemampuan......fikir2kan lah..

proses mengorbankan lembu2..

menunggu untuk di lapah

en apai & sedara mara memerah tenaga

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...