aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Tuesday, July 19, 2011

bley percaya ke ni

haqimi : mama....cikgu ckp esok tak pyh dtg sekolah..
aku : kenapa pulak?
haqimi : cikgu tak dtg esok..kan ckgu kata cikgu penat...muka cikgu dh itam. sbb ari ni kan sukan..cikgu ckp, budak2 klu tak nk dtg sekolah tak pe. Budak2 kan penat main sukan ari ni...
aku : btul ke? cikgu ade bg surat tak?
cikgu : tak.....cikgu ckp je tadi....(muka serius tak bley blah...)
aku : tak de...esok kena sekolah....klu tak g sekolah along nk buat ape?
haqimi : btul!! mama ni tak percaya along je...cikgu ckp, ikut suka budak2 la....jgn ikut suka mak..
aku : nti mama telepon cikgu..mama tanye..
haqimi : cikgu ckp mak-mak tak pyh telepon, cikgu balik nk tdo sbb muka cikgu dah hitam kena panas tgu budak2 main sukan...
aku : ????........(senak pankreas aku..)

adui...susah btuk klu nk berdebat ngan ank sendiri.....

moral : budak2 4-7 tahun ni terlalu lurus..........ape yg cikgu bual, itulah yg di sampaikan.......cikgu2 harus berhati2 bila berbicara, makbapak pulak jgn main tangkap muat je ckp ank2, harus di selidik kebenarannye..

2 comments:

SYANI said...

Pandainya dia berdebat dengan ibu... Anak saya pun suka berdebat dengan saya, sampai letih nak melayan!

su2 shop said...

syani~thanks jln2 sini.... ank2 zaman skrg mmg gini la.....naik pening!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...