aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Friday, August 12, 2011

Ramadhan kali ini.....

......syukur kepada Pencipta yang Maha Agung......kerana masih di beri berpeluang menyambut Ramadhan dgn kesejahteraan di bawah lindungan NYA....

Ramadhan kali ini terasa begitu bermakna kerana di sambut di rumah hak milik sendiri...Alhamdulillah, setelah 4 bulan memilikinya, makin terasa keserasian suasana di
rumah baru...

Ramadhan kali ini terasa begitu bermakna utk aku & en apai kerana ank sulong kami, M Haziq Haqimi berjaya menjalani ibadah puasa sepjg hari...wlupun mengajar ank utk berpuasa bknlah suatu perkara yg mudah....makpak harus gigih! cekal hati dan tegas.....(dlm hati hanya Tuhan yg tau bila dia mntk nk minum sbb haus.....nk aje aku ckp, aku pun haus jugak...hahhahaa...tp idok la gitu....) Nasib dia faham....di usia 6 tahun, spjg 12hari puasa, dia hanya tinggalkan puasa 2 hari.....hehehee...tu pun silap aku sbb tak jaga ms sahur...choi btul laaa...NOKTAH! SALAH AKU...

Ramadhan kali ini masih terasa kekurangannya kerana aku masih tidak mampu menjalani ibadah sunat solat terawih di Masjid.....bila dh ade ank kecil tambah plak dh keje waktu opis, badan agak kurang stamina.....rindu nk terawih jemaah...Insya Allah, bila ank2 besar dh bleh di ajak ke Masjid utk berjemaah skali, baru best..setakat hari ni, hanya en apai yg pergi terawih..

Ramadhan kali ini, aku kembali bekerja di sebuah legal firm...mengasah kembali minat aku dlm bidang perakaunan.....harap2 kekal la keje kt sini...Pengalaman smsa bekerja di S alam dulu mmg 100% membantu...sistem yg digunakan tidak jauh beza.....

Harapan ku semoga Ramadhan kali ini lebih baik dr sebelumnya....semoga Tuhan kurniakan keimanan yg kuat kpda kita semua...amin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...