aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Friday, August 19, 2011

lagi2 rambut pacak

haqimi : mama, ari ni along tak nak pki songkok..
aku : kenapa? (nada suara tegas!!)
haqimi : along nk wat rambut pacak mcm Rizki..cikgu tak marah..
aku : berapa kali mama dh ckp, pegi skolah tak bleh buat rambut pacak. Salah..!
haqimi : Blehh...org lain tak pki songkok. cikgu tak marah pun..(dh start nk marah aku la tu..)
aku : raya nti mama buat rambut pacak..ari tu mama dh ckp tak bleh buat rambut pacak g sekolah kan? mama tau la..mane ader org buat pacak.

Adoyaiii.....gangguang mental btul bila ank suke compare dgn org lain....org tu bleh, dia tak bleh... Mcmane lg kaedah kita mak2 (bapak2 kesah ke??) nk menerap nilai murni dlm jiwa ank2...byk btul dugaan...dlm tv duk tunjuk hebatnya RAMBUT PACAK bila pki gel rambut...maka ank2 mcm ank aku ni, cpt je la nk tiru. Ader jgk kes makpak sendiri yg tolong pacakkan rambut sblm anto ank2 sekolah. Tolong la renung2kan bersama ye.....

Dan pagi ni, aku bernasib baik sbb Haqimi telah "meratakan" kembali rambutnye yg di pacak.... Namun dia tetap protes....aduhai ank lanang.....raya nti, mama bg chance ko buat rambut pacak dr pg sampai mlm...only 1 day!! dah janji.....haru btul...

***aku pnh baca = didiklah ank mengikut zamannya, bukan zaman kita...klu tak mereka akan ketinggalan....tapi klu dlm kes mcm ni yg melibatkan budaya & agama.....perlukerrrr?****

mama konpius,
-johor-
(perluke taip mcm ni???...ahaksss)

1 comment:

Faina Arisya said...

suzie.. naper lama dah tak update blog..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...