aku yang bernama suzieapai

aku yang bernama suzieapai

jom jengah

Saturday, May 14, 2011

pindah sudahhh

Alhamdulillah...1 Mei aku & famili dh selamat berpindah ke umh..Penat masuk umh baru tak terkata, mcm2 nk di bikinnya...drpda perkara besar hinggalah perkara kecik coet, semua nk di buat. Masa pindah dr selangor ke johor dulu, aku tak rasa pnt mcm ni(wlupun tgh sarat preggy)...tapi nk pindah sekangkang kera ni penatnya boleh diibaratkan mcm ko pengsan ms tido....uhukk..mungkin sbb teruja dan menggaloks terover dek kerana umh baru...Ape2 pun syukur atas kurniaan rezeki dr Tuhan yg Maha Kaya...

Hingga ke tarikh ni pun, masih ade part yg blum setle..laman sekangkang cicak kt depan umah pun baru di clearkan...lum ade idea nk buat camne. Tp ptg smlm en apai dh gigih bwk balik stand batu tuk pasu. Sume pokok2 dr umh lama, aku angkut ke sini...maka bersepah la dpn laman tu...huhuhuhuuuu....bilakah projek laman ini harus di mulakannn??? jeng jeng jeng......????

Pengalaman mula2 memiliki umh sendiri, mmg rasa mcm tak percaya. Nk seswaikan suasana ambik masa jugak...Teringat seminggu pertama duk umh ni, hazreen la yg paling ssh nk seswaikan ngan suasana.....3 4 kali jugak dia terkencing dlm sluar, agaknya tak biasa dg kedudukan tandas umh baru..Mana tak nye, klu umh lama dr ruang menonton dh leh nmpk toilet...kt umh ni mmg tak nmpk. Nk kena berjln jauh ckit, bru nmpk toilet!! Ahakkksss.....yg paling parah, ada sekali tu dia terberak dlm seluar...haru btul..!! Mangsanye..........aku la....gigih mengemop segala bagai...Dh 2 mggu, baru dia tau nk tuju mane toiletnye...

Berkenaan konsep decorate umh, aku msih mengekalkan English & Contempory consep... Guna balik je ape yg sedia ada..cuma tambah dining set baru..ehemmmm...(nk jgk highligt kt siniii...hiksss)..Langsir pun guna yg sedia ada, nasib jugak labuh & lebornye lebihj kurang...yg ptg, save duit akuuuu...ahaksss..

Sebenarnye nk masuk umah & dah masuk umh, mmg banyak step nk kena lalui...sumenye bergantung kpda budget...yg penting biarlah ala kadar sahaja ikut kemampuan..yg penting hati kita gumbira................lalallalallalaaa

3 comments:

Tinta Emas said...

pindah mana suzie?

MataHati @ MH said...

sudi2 ler tampal gambar rumah baru tu... :)

Lynn Hamzah said...

apesal x der gambar...huhuhuhuh...nanti buat house warming yer kak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...